| کد خبر: 195250 |

◄ نمایشگاه هوایی مسکو؛ فرصت طلایی برای صنعت هوایی ایران

ماحصل حضور نمایندگان ایرانی در نمایشگاه هوایی مسکو پیام‌های بسیار روشنی را به غرب ارسال کند که صنعت هوایی ایران از هر راهی که صلاح بداند به تقویت خود اقدام خواهد کرد.

تین نیوز

 نمایشگاه ماکس «MAKS The International Aviation and Space Salon» روسیه که مانند سنوات قبل و از نظر زمانی فی‌مابین نمایشگاه هوایی پاریس و دوبی برگزار خواهد شد بی شک فضای مناسبی را در اختیار صنعتگران و مدیران خطوط هوایی ایران خواهد گذاشت تا در یک بازار بسیار قدرتمند ضمن عرضه توانمندی‌های حاصل از فناوری‌های ایرانی، به نوسازی ناوگان کشور نیز جامه عمل بپوشانند.

این گروه باید در فاصله زمانی 5 تا 10 شهریور تلاش کند تا در کنار 340 کمپانی از 17 کشور جهان، بتوانند به هدف فوق دست پیدا کند. امسال نیز صنایع هوایی ایران در بخش دولتی و خصوصی حضور پر رنگ و بسیار عزتمندانه خواهد داشت و از تمامی مساعی خود برای آشنایی جهان غرب و شرق با رشد فناوری هوایی در ایران استفاده خواهند کرد و در کنار ایشان مدیران برخی از خطوط هوایی داخلی تلاش خواهند کرد تا با مذاکرات تخصصی و سازنده به تفاهمات و توافقاتی در راستای نوسازی ناوگان خود دست پیدا کنند.

البته فراموش نشود که هدف اصلی این نمایشگاه عرضه آخرین فناوری‌های پیشرفته صنعت هوایی روسیه در تمامی ابعاد آن است و این مهم نباید از دید مدیران صنعت هوایی ایران دور بماند. اگرچه بر اساس اخبار و شواهد صنعت هوایی ایران امسال نیز با عرضه بخشی از محصولات خود به جهانیان ثابت خواهند کرد که جوانان و متخصصین ایرانی روزبه‌روز در رسیدن به قله‌های پیشرفت در این صنعت بسیار فن‌آور محور موفق‌تر از قبل عمل می‌کنند اما اجازه دهید ابتدا به برنامه شرکت‌های غربی برای عرضه محصولات خود در این نمایشگاه بپردازیم و سپس به تولیدات روسی و نقش آن در نوسازی ناوگان کشور پرداخته شود.

ایرباس در نمایشگاه ماکس امسال با معرفی ارباس 900-350 قصد دارد تا به روند موفق خود در ماه‌های اخیر ادامه دهد به خصوص آنکه عملاً پس از وقوع دو سانحه مرگبار برای بویینگ 737 ماکس به صورت یکه‌تاز در بازار هواپیماهای تک راهرو میان برد ادامه داده است.

بوئینگ نیز بیکار ننشسته است و قصد دارد با امضای چند قرارداد و تفاهم‌نامه با مشتریان روسی خود به کسب اعتبار مجدد در این بازار بپردازد.

امبرائر نیز با معرفی هواپیمای جت منطقه‌ای E 195-E2 قصد دارد تا نگاه‌ها را از هواپیمای سوپرجت به‌سوی خود متمرکز کند... البته بی‌شک مدیران شرکت‌های که هنوز با این کارخانه‌ها در ارتباط کاری هستند از فرصت پیش‌آمده برای ادامه مذاکرات و حل‌وفصل مسائل فی‌مابین نهایت استفاده را خواهند برد اما اگر از این شرکت‌ها که مسلماً به دلیل تحریم از همکاری با ایران خودداری خواهد کرد بگذریم باید به اصلی‌ترین موضوع نمایشگاه امسال یعنی پرواز نمایشی هواپیمای MC-21 برسیم.

شرکت United Aircraft Corporation با تمرکز کافی بر روی هواپیمای ام –اس -21 ( در تلفظ روسی حرف c به‌صورت S تلفظ می‌شود) قصد دارند تا رقیب جدید بویینگ 737 و ایرباس 320 را به دنیا معرفی کنند که این امر با توجه به توانمندی‌های این هواپیما دور از انتظار نخواهد بود.

شرکت UAC با استفاده از فرصت مناسب در زمین خودی از موقعیت لازم برای تشریح عملکرد و راندمان این نوع از هواپیماهای تولید خود استفاده لازم را به عمل خواهد آورد و پیشنهاد می‌شود تا مدیران خطوط هوایی و کارشناسان حاضر در نمایشگاه نیز به‌صورت فعال در تمامی جلسات خود از راندمان و کارآیی این هواپیما اطمینان حاصل کرده و اهمیت بازار بزرگ و چند صد فروندی ایران را به گوش مقامات روسی و مدیران کارخانه سازنده این هواپیما برسانند. اگر بازاری که برای خرید هواپیماهای تک راهرو در پی برجام به ایرباس و بوئینگ ارائه شد کماکان بر جا و استوار باشد آنگاه فقط 4 شرکت ایرانی نیازمند ده‌ها فروند از این نوع هواپیما خواهند بود که بی‌شک برای UAC بازار مستمر و تضمین شده‌ای را به دنبال خواهد شد.

امید است ماحصل حضور نمایندگان ایرانی پیام‌های بسیار روشنی را به غرب ارسال کند که صنعت هوایی ایران از هر راهی که صلاح بداند به تقویت خود اقدام خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.