| کد خبر: 195157 |

8هزار میلیارد ریال برای پروژه راه‌‌آهن اردبیل هزینه شد

یکی از مطالبات اساسی و مهم مردم استان اردبیل تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه است.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تاکنون برای احداث و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل بیش از هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مسعود امامی یگانه  اظهار داشت: یکی از مطالبات اساسی و مهم مردم استان اردبیل تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه بوده که در راستای تحقق این مطالبه مهم که یکی از نیازهای اساسی استان به شمار می‌رود به جد پیگیری موضوع هستیم.

وی از راه‌اندازی روزشمار ره‌اندازی و بهره‌برداری از این پروژه مهم استان برای اطلاع‌رسانی به مردم خبر داد و گفت: تاکنون برای احداث و اجرای این پروژه بیش از هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به ابلاغ قسط دوم اعتبارات تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل بیان کرد: به دلیل پیشرفت مناسب این پروژه قسط دوم اجرای آن به مبلغ دو هزار و 500 میلیارد ریال توسط بانک مرکزی ابلاغ شده و در قالب فاینانس پرداخت می‌شود.

امامی یگانه از بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل براساس برنامه زمان‌بندی خبر داد و افزود:‌ راه‌آهن اردبیل زمینه‌ساز رونق و توسعه اقتصادی هر چه بیشتر در منطقه و ایجاد اشتغال خواهد شد که گردشگری از اهداف اصلی در راه‌اندازی راه‌آهن است.

وی تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی که در بخش گردشگری استان اردبیل وجود دارد بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل زمینه برای رونق هر چه بیش‌تر صنعت گردشگری در این منطقه را فراهم می‌آورد که باید مسئولان استانی در این زمینه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به پیگیری مسئولان استانی برای اجرا و تکمیل پروه راه‌آهن اردبیل گفت: ادامه راه‌آهن اردبیل تا پارس‌آباد با توجه به توجیه اقتصادی که در مطالعات آن به لحاظ بار ریلی و سایر حوزه‌ها دارد هدف‌گذاری شده و به جد پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.