| کد خبر: 195146 |

◄ زیان پروژه‌های بخش راه از تخصیص بودجه عمرانی در نیمه دوم سال

عدم ابلاغ تخصیص اعتبارات بخش راه در فصل مناسب کاری، منجر به هدررفت منابع کشور می‌شود.

تین نیوز

برخی کارشناسان حوزه راه معتقدند عدم ابلاغ تخصیص اعتبارات بخش راه در فصل مناسب کاری، منجر به هدر رفت منابع کشور می‌شود.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل و نقل با بیان این مطلب و طرح این پرسش که «چرا تخصیص بودجه‌های عمرانی بخش راه غالباً در نیمه دوم سال صورت می‌پذیرد، گفت: یکی از فاکتورهای مهم در بحث روکش راه‌ها تامین شرایط جوی مناسب از جهت دمای حداقل مثبت (10 درجه سانتیگراد) و عدم رطوبت در بستر راه است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی این مطلب را در کانال تلگرامی شهروند خبرنگاران نوشت و افزود: از آنجایی‌که نیمی از استان‌های کشور در مناطق سردسیر و پر بارش (استان‌های شمالی و شمال‌غرب و شرق) قرار دارند، در طی سال فقط به مدت چهار تا پنج ماه در این مناطق امکان انجام عملیات روکش و آسفالت را‌ه‌های احداثی فراهم است.

او تاکید کرد: این درحالی است که به‌علت تجمیع اعتبارات عمرانی در استان‌ها، تخصیص اعتبارات فصل حمل و نقل  به‌صورت تفکیکی انجام نمی‌شود.

 این کارشناس اظهار کرد: بر این اساس عدم ابلاغ تخصیص اعتبارات اشاره شده در فصل مناسب کاری، منجر به هدر رفت منابع کشور با اجرای غیر اصولی و غیر استاندارد پروژه‌های روکشی راه‌ها می‌شود.

به گزارش تین نیوز وی گفت: به منظور هزینه کرد مناسب اعتبارات راه‌ها، ابلاغ تخصیص این اعتبارات در فصل مناسب کاری (عموماً تابستان و پاییز) در استان‌های اشاره شده از ضروریات بوده و موجب برطرف شدن بخشی از مشکلات جاده‌ای می‌شود.

مرادی افزود: این اقدام موجب می‌شود مجریان راه‌ها نیز با برنامه‌ریزی و به‌دور از مشکلات شرایط محیطی برای انجام اصولی و با مشخصات پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.