| کد خبر: 194922 |

◄ اجرای طرح راه بخشنده در قم شتاب گرفت

ارتقاء سطح ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برونشهری، هدف اجرای این طرح در سطح محورهای جاده ای استان قم است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقم گفت: در قالب اجرای ده ها پروژه امانی شامل تعریض مسیر، ترانشه برداری، اصلاح ورفع افتادگی شانه، اجرای شیب شیروانی، نصب وتعمیرات گاردریل، نصب و تعمیر علائم، اجرای طرح راه بخشنده در سطح راه های استان شتاب گرفته‌ است‌.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم ،معاون راهداری این اداره کل در گفت وگویی در تبیین واژه راه بخشنده اظهار داشت: این اصطلاح به قابلیت هایی ساختاری راه اطلاق می شود که در صورت بروز خطای انسانی حین رانندگی، از حادثه و یا شدت خسارات وارده جلوگیری به عمل آورد . 

اکبر سلیمیان افزود : ارتقاء سطح ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برونشهری، هدف اجرای این طرح در سطح محورهای جاده ای استان قم است.

 وی افزود: به عبارتی دیگر در صورت احتمال بروز هرگونه اشتباه توسط راننده که امکان وقوع حادثه ای ناگوار را درپی دارد، قابلیت های فنی طرح مذکور شامل شیب شیروانی مناسب، حریم مسطح و فاقد مانع، شانه مناسب و فاقد افتادگی از وقوع و یا شدت حادثه جلوگیری نماید.

معاون راهداری قم با یادآوری این مهم که بیشترین حجم نصب و تعمیرات گاردریل به صورت امانی در سطح کشور در مقایسه با طول راه ها، در استان قم اجرامی شود، اظهار داشت: از مهمترین دست آوردهای اجرای صحیح و کامل طرح راه بخشنده، حذف انبوهی از گاردریل ها ونیوجرسی ها یی می باشد که در حاشیه و حرایم جاده ای نصب شده اند.

سلیمیان افزود: به عبارتی، در منتهی الیه شانه راه هایی که به دلیل اختلاف سطح  با حریم مربوطه ازگاردریل و یا نیوجرسی جهت ایمن سازی آن استفاده شده، با اجرای شیب شیروانی و تسطیح حریم می توان نسبت به حذف گاردریل و دیگر حفاظهای جاده ای اقدام نمود 

وی با اشاره اینکه که نقش طرح راه بخشنده درکاهش حوادث جاده ای چشمگیر می باشد یادآور شد: درصورت تامین منابع اعتباری مورد نیاز و تجهیز ناوگان راهداری به ادوات و ماشین آلات موضوعه ، با توجه به قابلیتهای مهارتی و تجربه پرسنل راهدار این اداره کل، می توان شاهد ارائه خدمات شایسته ای دراین زمینه باشیم.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.