| کد خبر: 194806 |

رانندگان در معابر حاشیه شهر مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی باشند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از رانندگان خواست تا در معابر حاشیه شهر مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی باشند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: رانندگانی که در معابر حاشیه شهر تردد می‌کنند مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی درسطح راه باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهارداشت: شمار زیادی از تصادفات که عموما خطرآفرین نیز هستند در اثر برخورد با وحوش و حیوانات رخ می دهند.

وی افزود: فضای اطراف راه، محیط مناسبی برای زندگی و گاهی تغذیه بعضی جانوران به‌وجود می‌آورد که طبعاً هم خود این جانوران و هم  صیادان را به سمت راه می‌کشاند و به‌همین دلیل تمایل به‌عبور از راه و افزایش خطر می‌کند.

کهزادی بابیان این‌که طبق اعلام سازمان محیط‌زیست، ۷۰درصد وحوش تلف شده دراثر برخورد وسایل نقلیه از بین رفته‌اند، تصریح کرد: وجود اجساد متعدد وحوش روی سواره‌رو، کناره‌راه، دلیل روشنی برمرگ وحوش دراثر تصادف وسایل نقلیه هستند.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: باور متعارف این است که برخورد و تصادف جانوران کوچک (خرگوش، گربه‌وحشی، روباه و پرندگان) با وسایل نقلیه، خطرآفرین نیست، گرچه حواس‌پرتی راننده، دراثر برخورد یک پرنده با شیشه جلوی خودرو نیز می‌تواند موجب بروز حوادث خطرناکی شود.‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ضمن تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه درمعابر و کمربندی‌های اطراف شهر از سازمان‌های مسئول خواست به‌منظور فراهم کردن ایمنی دربرابرحواث ناشی از عبور جانوران از عرض راه، با شناسایی مسیر عبور آن‌ها به نحوشایسته چاره‌اندیشی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.