| کد خبر: 194799 |

◄ واکنش به یک پیام هشدارآمیز برای مالکان ناوگان مسافری

رانندگان و مالکان ناوگان سنگین از ممنوع بودن تردد در لاین سرعت اطلاع کافی دارند اما گاهی به اجبار در لاین سرعت تردد می‌کنند که یکی از دلایل آن عدم اطلاع رانندگان خودروهای سواری از این قانون است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری از ارسال پیامی به مالکان اتوبوس با محتوای هشدارآمیز خبر داد و افزود: در این پیام آمده است: «مالک محترم، اتوبوس شما در ترددهای  سه‌ماهه اخیر در محور... حین تخلف عدم رعایت فاصله طولی و ورود به خط سبقت غیرمجاز مشاهده شده است، درصورت تکرار تخلف پرونده شما به کمیسیون تخلفات ارسال خواهد شد»، به گفته این فعال حمل‌ونقل جاده‌ای در این اقدام، تمام جوانب مورد بررسی قرار نگرفته  است.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: رانندگان و مالکان ناوگان سنگین از ممنوع بودن تردد در لاین سرعت اطلاع کافی دارند اما گاهی به اجبار در لاین سرعت تردد می‌کنند که یکی از دلایل آن عدم اطلاع رانندگان خودروهای سواری از این قانون است.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: برخی رانندگان خودروهای شخصی به دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف مسئولان و رسانه‌های عمومی از ممنوع بودن تردد ناوگان سنگین در لاین سرعت بی‌اطلاع هستند.

فرجی گفت: با توجه به این عدم آگاهی، رانندگان خودروهای شخصی از همکاری با رانندگان اتوبوس و دیگر ناوگان سنگین، در اجرای این قانون امتناع کرده و مانع تردد ناوگان سنگین در لاین مجاز خود می‌شوند.

این راننده خود مالک اظهار کرد: دلیل دیگر تردد ناوگان سنگین در لاین سرعت، ناهموار بودن سطح آسفالت و خرابی بیش از حد بزرگ‌راه‌های کشور از جمله بزرگ راه زنجان به تبریز و بالعکس است.

به گزارش تین نیوز، او گفت: ناهمواری‌های جاده‌ها در زمان رانندگی با خودروی شخصی غیر قابل احساس است، ولی برای ناوگان سنگین هم اعتراض مسافران و هم خرابی ناوگان و متعاقب آن هزینه‌های سنگین لوازم یدکی را برای آنان به دنبال دارد.

فرجی گفت: بر این اساس از مسئولان درخواست می‌شود با د ر نظر گرفتن این موارد بازبینی و نگرش متفاوتی به این موضوع داشته باشند تا مالکان اتوبوس به طور یک سویه متضرر نشوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 0 0

    مطلبی که بنده در اتوبانهای کشورهای اروپایی به عینه مشاهده کرده ام امکان استفاده اتوبوسها از خطوط سرعت اتوبانها به هنگام سبقت گرفتن است و در اینمورد هیچگونه ممنوعیتی برای اتوبوسها قائل نشده اند و فقط برای کامیونها تردد در خط سوم یا بیشتر اتوبانها حتی به هنگام سبقت ممنوع میباشد.