| کد خبر: 194718 |

آیا در خرید خودرو تردید دارید؟!

خرید و فروش خودرو همواره با تردید، اضطراب و ترس هم برای خریدار و هم فروشنده همراه است، ما در این مقاله می خواهیم خیال شما را برای همیشه راحت کنیم.

تین نیوز

خرید و فروش خودرو همواره با تردید، اضطراب و ترس هم برای خریدار و هم فروشنده همراه است، ما در این مقاله می خواهیم خیال شما را برای همیشه راحت کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، آیا تا به‌حال اتفاق افتاده خودرویی خریداری کرده باشید و بعدا متوجه شوید سر شما کلاه رفته؟ خودرو کامل رنگ بوده یا قسمتی از خودرو تعویض بوده و به شما گفته نشده؟ و ضرر زیادی را متحمل شده باشید. یا شاید زمانی که خواستید خودرو خود را بفروشید به شما گفته شده این خودرو کیلومترش کم شده یا شاسی‌ها ضربه داشته یا سقف تعویض بوده و شما شکه شده باشید و جلوی خریدار سکه یک پول شده باشید؟! خب چکار باید کرد؟ چگونه می‌توان جلوی این ضرر و زیان را گرفت.

شما برای حل این مشکلات و خرید خودرو با خیال راحت نیازمند کارشناس خودرو هستیم.

کارشناس خودرو چه کسی است؟

کارشناس خودرو فردی است مجرب نسبت به کارشناسی انواع خودرو از لحاظ رنگ، بدنه، فنی و آپشن‌ها که از طرف خریدار مامور به کارشناسی خودرو جهت تعیین سلامت و قیمت خودرو می‌شود.

کارشناس خودرو باید چه شرایطی داشته باشد؟

کارشناس خودرو باید دارای مدرک معتبر در زمینه کارشناسی خودرو باشد، باید توانایی تشخیص رنگ‌دار بودن یا تعویض بودن قطعات خودرو را داشته باشد و هم‌چنین تفاوت آن‌ها را از هم تشخیص بدهد. علاوه بر استفاده از دستگاه تشخیص ضخامت رنگ که رنگ‌دار و غیر رنگ‌دار بودن خودرو را نشان می‌دهد، باید توانایی این را داشته باشد که دست دلالان و نقاشان ماهر را بر ملا کند! چرا که دستگاه دیجیتال تشخیص رنگ تنها قادر به تشخیص رنگ‌دار بودن خودرو نیست، زمانی که تعویض یا رنگ خودرو ماهرانه انجام شده باشد، نیازمند کارشناس ماهری هستیم که فاکتورهای دیگر را بررسی کند از جمله دانه‌های رنگ و...  

کارشناس خودرو باید توانایی استفاده از دستگاه دیاگ را داشته باشد، هم‌چنین توانایی تشخیص کارکرد خودرو را هم توسط دستگاه دیاگ هم به‌صورت تجربی تشخیص دهد.

کارشناسی خودرو در محل چیست؟

کارشناسی خودرو در محل به منظور آسایش و راحتی خریدار و به درخواست وی در محل در هنگام خرید خودرو انجام می شود، از جمله مراکز کارشناسی خودرو در محل، مرکز کارشناسی خودرو پایتخت است.

آیا به هر فردی که دستگاه تشخیص ضخامت رنگ و دیاگ را دارد می تواند گفت کارشناس خودرو ؟

خیر؛ متاسفانه با افرادی مواجه هستیم که خود را کارشناس خودرو می نامند، اما تنها دستگاه تشخیص رنگ و دیاگ را خریداری کردند، کارشناس خودرو فردی است، که حتی بدون دستگاه ضخامت رنگ بتواند تشخیص دهد قطعه ای از خودرو تعویض یا رنگ است، هم‌چنین بدون استفاده از دیاگ مشکلات فنی و موتوری و آپشن‌های خودرو را تشخیص دهد، حتی بتواند کارکرد واقعی خودرو را تخمین‌زده و دستکاری شدن آن را نیز تشخیص دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.