| کد خبر: 194672 |

لایروبی کارون و اروند رود را فراموش شده است

نماینده آبادان در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان هنوز از آب شور استفاده می‌کند شبکه آب در بسیاری از مناطق آبادان از بین رفته است و لایروبی کارون و اروندرود را فراموش کرده‌اید.

تین نیوز

نماینده آبادان در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان هنوز از آب شور استفاده می‌کند شبکه آب در بسیاری از مناطق آبادان از بین رفته است و لایروبی کارون و اروندرود را فراموش کرده‌اید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عامر کعبی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ) مجلس در مورد وضعیت استان حوزه انتخابیه خود  تاکید کرد: در بسیاری از شاخص‌های توسعه نسبت به استان‌های برخوردار یا عقب مانده‌ایم و یا این که به عقب برگشته‌ایم چرا بعد از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی بسیاری از مشکلات و معضلات به خصوص در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به جای مانده است؟

کعبی خطاب به بیژن نامدار زنگنه گفت: اگرچه اجرای فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان در دوره جنابعالی قابل تقدیر است اما صنایع پتروشیمی نیازمند آب و خوراک هستند و بهترین نقطه احداث آنها در کنار بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه است اما شما به غلط با هزینه‌های بی جا این صنایع را در جای دیگری احداث کرده و خوارک را از آبادان با کامیون و آب را از سرشاخه‌های کارون به آن جا منتقل می‌کنید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: شما در سال ۹۷ برای افتتاح پروژه غدیر و احداث آب شیرین کن گزارش تهیه کردید. اگر چه انتقال آب غدیر دو در دوره شما به پایان رسید اما نه از آب شیرین کن خبری شد نه از آب شیرین خط غدیر. مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان هنوز از آب شور استفاده می‌کنند. شبکه آب در بسیاری از مناطق آبادان از بین رفته است. لایروبی کارون و اروندرود را فراموش کرده‌اید.

نماینده مردم آبادان در مجلس خطاب به وزیر جهادکشاورزی گفت: تاکنون هیچ خسارتی به کشاورزان و نخلداران سیل‌زده آبادان، خرمشهر و شادگان پرداخت نشده است. نخلستان‌های این سه شهر در سال گذشته به علت خشکسالی و سیلاب اخیر ثمری نداشته‌اند.

کعبی خطاب به وزیر کشور گفت: شهرداری‌ها شما در شهرهای آبادان و اروند کنار به دلیل نداشتن منابع مالی کافی اقدامی نمی‌کنند و تمام تلاش آنها صرف تامین حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود. آبادان هنوز با مشکلات پس از جنگ دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.