| کد خبر: 194651 |

◄ بررسی یک ادعا: بازارگاه‌های اینترنتی حمل یک‌سر خالی بار را کاهش دادند؟

تراز مثبت یا منفی تردد خالی یا پر ناوگان، به نرخ کرایه موجود مرتبط است چون راننده حساب دخل و خرج و استهلاک ناوگان را می‌کند نه پر یا خالی بودن آن را.

تین نیوز

برخی کارشناسان معتقدند توسعه بازارگاه‌ها موجب بالا رفتن راندمان فعالیت حمل‌ونقلی و کاهش 15 تا 18 درصدی حمل یک‌سرخالی (+) کالا می‌شود این درحالی است که در این مورد دیدگاه‌های متفاوتی در بین رانندگان وجود دارد.

به گزارش تین نیوز،  کوروش فلاحی راننده خودمالک در مورد کاهش 15 تا 18 درصدی حمل یک‌سر خالی کالا پس از راه‌اندازی بازارگاه‌ها گفت: از زمان شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی و قبل از راه‌اندازی بازارگاه‌ها، اکثر شرکت‌های حمل و نقل به صورت مجازی بارهای خود را عرضه کرده و هنوز هم به این کار ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  آسیب «بازارگاه‌های اینترنتی» به حمل‌ونقل جاده‌ای

وی افزود: به عنوان یک راننده خود مالک و فعال در بخش حمل کالا هیچ تفاوتی در آمار تردد یک‌سر خالی با توجه به عرضه بار توسط بازارگاه‌های هوشمند نسبت به قبل احساس نمی‌کنم.

فلاحی تاکید کرد: تراز مثبت یا منفی تردد خالی یا پر ناوگان، به نرخ کرایه موجود مرتبط است برای مثال وقتی یک کامیون از اصفهان با تعرفه تن کیلومتر به تهران بار حمل می‌کند وقتی در برگشت می‌بیند کرایه از نصف رفت هم کمتر است ترجیح می‌دهد خالی به اصفهان برگردد و همان بار را با تعرفه کامل حمل کند.

وی بیان کرد: حالا اگر به این کامیون در تهران در صد قدمی او، باری توسط بازارگاه‌های الکترونیکی معرفی شود اما کرایه حمل پایین باشد، باز هم ترجیح می‌دهد خالی برگردد چون حساب دخل‌‌وخرج و استهلاک ناوگان را می‌کند نه پر یا خالی بودن آن را.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که محمد اتحادی یکی دیگر از رانندگان خودمالک کاهش تردد یک‌سر خالی ناوگان را پس از راه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی تایید می‌کند.

وی در این باره گفت: بازارگاه‌های الکترونیکی موجب شده‌اند رانندگان در هر شهر و استان بارگیری کنند.

وی اظهار کرد: البته این موضوع شامل بندرعباس که از مبدا بار زیاد است و به خصوص در مورد محصولات فولادی و سنگ‌های ساختمانی و سنگ‌آهن نمی‌شود که راننده باید 2 سفر خالی برگردد که سفر سوم بارگیری کند (به جز کامیون‌هایی که تحت پوشش شرکت‌ها هستند یا رانندگانی که با واسطه‌ها توافق کرده و بارگیری می‌کنند).

اتحادی تاکید کرد: به این موضوع هم باید توجه کرد که ممکن است برای یک راننده در مقصدی که قرار است تخلیه بار  انجام دهد بار موجود نباشد ولی در شهرهای مجاور بار باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.