| کد خبر: 194644 |

یک کارشناس رسمی دادگستری در امور صنایع هوایی کشور در گفتگو با تین نیوز:

◄ واگذاری «ایران ایرتور» بدون کارشناسی قیمت انجام گرفت

یک کارشناس رسمی دادگستری در امور صنایع هوایی کشور معتقد است که هواپیمایی ایران ایرتور با رقم بسیار کم و بدون ارزیابی کارشناسی واگذاری شده است.

تین نیوز

یک کارشناس رسمی دادگستری در امور صنایع هوایی کشور معتقد است که هواپیمایی ایران ایرتور با رقم بسیار کم و بدون ارزیابی کارشناسی واگذاری شده است.

علیرضا بحیرایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به مبلغ 34 میلیارد تومان، عنوان کرد: من از موضوع بسیار متعجبم؛ برند ایران ایرتور بیشتر از 34 میلیارد تومان ارزش دارد.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه افزود: زمانی که یک شرکت هواپیمایی می‌خواهد به بخش خصوصی واگذار شود آن شرکت علی‌القاعده باید حداقل یک‌صد نفر مهندس، خلبان، کرو و... داشته باشد که جزو دارایی و سرمایه‌های آن شرکت به حساب می‌آید.

این کارشناس رسمی دادگستری در امور صنایع هوایی کشور اظهار داشت: زمانی که یک شرکت هواپیمایی برای واگذاری بخواهیم ارزیابی کنیم باید تعداد هواپیماها، نوع هواپیما، سال عملیاتی، تعداد سیکل پروازی و... برای هر هواپیما در نظر گرفته شود.

وی معتقد است؛ موضوع واگذاری به بخش خصوصی هیچ‌گاه در کشور به صورت شفاف انجام نگرفته است.

بحیرایی با اشاره به این‌که تنها AOC شرکت هواپیمایی ایران ایرتور 3 میلیون دلار ارزش دارد، افزود: این ایرلاین لازم بود قبل از واگذاری از سوی کارشناسان دادگستری قیمت‌گذاری می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سوال: یک شرکت هواپیمایی را در نظر بگیرید که 1000 تومان سرمایه دارد ( شامل هواپیما و تاسیسات فنی و ساختمان و نام تجاری و نقدینگی و نیروی انسانی ماهر و . . . ) و در عین حال دویست تومان هم بدهی.قیمت امروز این شرکت چقدر است؟

  • امیر حسین صراف 1 0

    با سلام، ایکاش کارشناس محترم بجای کلی گویی مبنای محاسبه قیمت برند (بیش از ۳۴ میلیارد) را توضیح میدادند، برند همان علامت تجاریست که برای آن هزینه هایی از قبیل تبلیغات، روابط عمومی و ارتباط با مشتری، اسپانسر شیپ و ... شده تا تصویر خوشی از نام شرکت در ذهن مشتری ایجاد نماید. مزید امتنان است بفرمایند به غیر از ایجاد ذهنیت منفی سقوط و توپولوف مرگ چه هزینه ای برای ایران ایرتور شده بود که برند آن به بیش ۳۴ میلیارد و به گفته برخی عزیزان همیشه مطلع! بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش پیدا کرده است، اگر قرار مطرح کردن خود با به زمین زدن کسی است لطفا فقط و دقیقا به آن پرداخته و شعور مخاطب را زیر سوال نبرید، با تشکر