| کد خبر: 194641 |

◄ دلیل تاخیرهای 10 ساعته بازگشت حجاج از زبان قائم مقام ایران ایر

دلیل تاخیر در خیر پرواز‌های برگشت حجاج ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه اعلام شد.

تین نیوز

دلیل تاخیر در پرواز‌های برگشت حجاج ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه اعلام شد.

به گزارش تین نیوز، مدیر عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در خصوص تاخیرهای ۶ تا ۱۰ ساعته بازگشت حجاج و سرگردانی مردم در فرودگاه امام به خبرگزاری صدا و سیما توضیح داده است؛ مشکل تاخیر پرواز‌های برگشت حجاج بیت الله الحرام، ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه بوده و امیدواریم تا فردا شب، با طبیعی شدن وضعیت انتقال حجاج به فرودگاهها، پرواز‌ها هم به حالت عادی برگردد.

او در ادامه توضیحات خود افزود: از ظهر روز جمعه، مشکلاتی در عربستان رخ داد و انتقال حجاج از هتل‌ها به فرودگاه‌های مدینه و جده با مشکل روبرو شد و درحالی که یک فروند هواپیمای ایران ایر در فرودگاه جده و یک فروند دیگر در فرودگاه مدینه به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت توقف داشتند، اما عملیات بازگشت به طور کامل متوقف شد؛ لذا به سایر پرواز‌ها تاکید کردیم فعلا در خاک ایران باقی بمانند.

قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بعد از ۱۲ ساعت از توقف عملیات انتقال حجاج، با تلاش پیگیر مدیران سازمان حج و زیارت کشورمان، عملیات انتقال به فرودگاه از سر گرفته شد، اما بدلیل تعداد زیاد زائران، عملیات با مشکل روبرو شد با این وجود، با رسیدن زوار خانه خدا به فرودگاهها، پرواز‌ها از سر گرفته شد.

کاپیتان قاسمی افزود: خوشبختانه از دیروز، وضعیت انتقال حجاج روند طبیعی به خود گرفته و امیدواریم تا فردا شب، مجددا پرواز‌ها به زمان پیش بینی شده قبلی بازگردد.

به گفته قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اگر عملیات انتقال حجاج از هتل‌های محل اسکان به فرودگاه‌های جده و مدینه به روال طبیعی خود باز گردد، مشکل انتقال حجاج به فرودگاه‌های کشورمان هم به روال طبیعی باز می‌گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.