| کد خبر: 194631 |

◄ راهکار معکوس شرکت واحد برای خطوط بی‌آرتی: موتورسواران جولان می‌دهند

راه‌بندهای پلیس در خطوط BRT نه تنها مانع از ورود موتورسواران به این خطوط نشده بلکه حرکت اتوبوس‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

تین نیوز

رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه معتقدند: با توجه به این‌که ایجاد محیط کار امن و بی‌خطر و پیگیری مشکلات رانندگان با پلیس به عهده کارفرماست بنابراین مدیریت شرکت واحد در ایجاد مشکلات تردد اتوبوس‌ها،  ناشی از ایجاد راه‌بند در خطوط ویژه توسط پلیس مقصر اصلی است.

به گزارش تین نیوز، در طرحی که در خطوط اتوبوس بی‌آرتی در حال اجراست پلیس با قرار دادن راه‌بندهای کشویی در این خطوط قرار است مانع از ورود موتور سیکلت به خطوط اتوبوس شود و در زمان تردد اتوبوس پلیس موظف است راه‌بند کشویی را کنار بزند تا اتوبوس عبور کند اما بر اساس آن‌چه در کانال تلگرامی آمده است راه‌بندهای پلیس در خطوط BRT نه تنها مانع از ورود موتورسواران به این خطوط نشده بلکه حرکت اتوبوس‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس آن‌چه در کانال تلگرامی آمده است: این طرح ناکارآمد بوده و موتورسیکلت‌ها همچنان در خطوط بی آر تی تردد و برای تردد اتوبوس‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند.

بر اساس این گزارش ورود خودروهای غیرمجاز به خطوط مخصوص اتوبوس نیز مربوط به خودروهای ارگان‌ها و سازمان‌های خاص بوده که با هماهنگی با پلیس به خطوط BRT وارد می‌شوند و ورود موتور سیکلت نیز ادامه دارد و هم‌چنان خطوط اتوبوس BRT جولانگاه موتور سیکلت‌سواران است.

photo_2019-08-18_11-11-13

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر مزاحمت موتورسیکلت‌ها، ایجاد راه‌بندها و بعضاً توقف موتورسیکلت و خودروی پلیس در کنار این راه‌بندها که تبدیل به پاتق و قرارگاه نیروی پلیس شده نیز مشکلات تردد اتوبوس‌ها را افزایش داده است.

photo_2019-08-18_11-11-19

بر اساس این گزارش، راه‌بندها طوری طراحی شده تا در نیمی از خطوط بی آر تی مانع ایجاد کند و با باریک شدن مسیر، پلیس مانع از ورود موتورسیکلت به خطوط اتوبوس شود و در هنگامی که اتوبوس تردد می‌کند پلیس با جمع کردن راه‌بند راه را برای اتوبوس باز کند. اما در اغلب اوقات پلیس راه‌بند را جمع نمی‌کند و اتوبوس در رفت و برگشت باید به چپ و یا راست منحرف شود و از خط مخصوص اتوبوس مقابل از راه‌بند عبور کند که در این صورت اگر با اتوبوس و موتورسیکلت و خودروهای غیر مجازی که در خط بی آر تی در حال تردد هستند، تصادف کند مقصر شناخته شده و متضرر می‌شود.

photo_2019-08-18_11-11-24

این گزارش حاکی است: علاوه بر این با انحراف به چپ و راست اجباری که رانندگان به دلیل وجود این موانع مجبور به انجام آن هستند با توجه به ازدحام مسافران در اتوبوس‌، مسافران نیز به تکان‌های ناگاه، اعتراض دارند و در مجموع بر سختی کار رانندگان اتوبوس افزوده شده است.

بر اساس این گزارش همچنین در بسیاری از موارد نیز با وجود این‌که اتوبوس‌ها در پشت راه‌بند توقف می‌کنند تا پلیس راه‌بند را جمع کند اما آنها راه‌بند را جمع نکرده و به راننده می‌گویند دنده عقب بگیرد و از کنار راه‌بند عبور کند که باعث مشاجره بین پلیس و رانندگان شده است.

این گزارش تاکید می‌کند: با توجه به این‌که ایجاد محیط کار امن و بی خطر و پیگیری مشکلات رانندگان با پلیس به عهده کارفرما بوده، بنابراین مدیریت شرکت واحد در ایجاد وضع موجود مقصر اصلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.