| کد خبر: 194470 |

وعده معاون وزیر در راستای کاهش حوادث جاده‌ای:

تجهیز تمام جاده‌های اصلی کشور به دوربین و سیستم‌های هوشمند

معاون وزیر و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در راستای کاهش حوادث جاده ای به زودی کار تجهیز تمام جاده های اصلی کشور به دوربین و سیستم های هوشمند نظارت و کنترل سرعت به اتمام می رسد.

تین نیوز

معاون وزیر و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در راستای کاهش حوادث جاده ای به زودی کار تجهیز تمام جاده های اصلی کشور به دوربین و سیستم های هوشمند نظارت و کنترل سرعت به اتمام می رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی جاده های استان کرمانشاه که با حضور سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راه های کشور در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، تلفات جاده ای را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: کاهش تلفات جاده ای وظیفه همه دستگاه ها و نهادها است و فقط مختص کارهای زیرساختی و فیزیکی نیست بلکه توسط دستگاه ها باید کارهای آموزشی و فرهنگی انجام دهند تا تلفات کاهش یابد.

جمالی نژاد در ادامه آمار سالانه تلفات جاده ای کشور را ۲۰ برابر کشته های زلزله کرمانشاه برآورد کرد و افزود: تلفات جاده ای در کشور  فاجعه بار است و اگر مردم نسبت به این قضیه مانند کشته های سقوط یک هواپیما، سیل و زلزله حساس بودند نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام می کردند زیرا ۸۰ درصد حوادث جاده ای کشور به عامل انسانی بر می گردد.    

وی با بیان اینکه به زودی تمام جاده های اصلی کشور به دوربین ها و سیستم های برخط هوشمند نظارت و کنترل مجهز خواهد شد، اظهار داشت: پس از تجهیز جاده های اصلی، تمرکز نیروهای پلیس راه بیشتر معطوف به نظارت بر جاده های فرعی خواهد شد.

او آمار کاهش تلفات جاده ای استان کرمانشاه در مسیرهای برون شهری را در رتبه هفت و درون شهری را چهار کشور اعلام کرد و از اقدام های مجموعه استانداری و حوزه عمرانی و راهداری کرمانشاه به خاطر کاهش تلفات جاده ای با وجود ازدیاد ترددها به استان؛ به جهت داشتن چند مرز رسمی (ترانزیتی کامیون ها و تریلر ها)، تردد زائران  اربعین و راه کربلا، افزایش مسافرت ها و گردشگران و داشتن موقعیت مرکزی درمانی استان های غرب کشور و غیره تقدیر کرد.

جمالی نژاد همچنین بیان داشت: ۶۰ درصد تلفات درون شهری پس از انتقال مصدومان به بیمارستان و آمار بالایی از تلفات بین شهری در۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، افزود: روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان ها باید برای این موضوع فکر اساسی انجام دهند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه از شورای ترافیک استان کرمانشاه خواست در راستای کاهش تلفات حوادث رانندگی برنامه های مدون و دقیق سه ماهه تنظیم کنند و برای اماکن پرتردد، حادثه خیز، ایمنی و آرام سازی را با نصب نیوجرسی، تابلو و غیره در دستور کار جدی قرار دهند تا تلفات کاهش یابد زیرا تلفات جاده ای خسارت بسیار پرهزینه برای کشور دارد.

جمالی نژاد در ادامه خواستار برگزاری جلسه های متعدد برنامه ریزی برای ایمنی سازی جاده ها در سطح شهرستان ها و روستاها شد و بر انجام تبلیغات گسترده رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی صدا و سیما و دیگر نهادها تاکید فراوان کرد.

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه و موقعیت جغرافیایی آن در مرکزیت غرب کشور و  داشتن چند مرز رسمی برای حمل و نقل و ترانزیت کالا گفت» نباید این فرصت های استان با داشتن جاده های پرتلفات و حادثه خیز به تهدید تبدیل شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای برگزاری مراسم اربعین ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که به احتمال زیاد به ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید لذا باید تلاش کنیم از ۷۵ میلیارد تومان باقی مانده که تخصیص می یابد برای رفع نقاط حادثه خیز کشور به ویژه استان های در مسیر زائران اربعین مانند کرمانشاه استفاده کنیم.

 جمالی نژاد ابراز امیدواری کرد بازگشایی مرز خسروی برای عبور زائران از سوی عراق اعلام شود و  در ادامه گفت: زیرساخت های مرز خسروی بیشتر برای مسافرت های شخصی مناسب است تا کاروان ها و اگر بازگشایی صورت گرفت باید تدابیر لازم اندیشه شود که مسافران شخصی از مرز خسروی استفاده کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود کیاست فر 0 0

    سلام بهتر است مسئولین به جای تجهیز به دروبین اول به فکر اصلاح زیر ساخت جادها که همان اسفالت خوب و سالم هست باشند هیچ کدام از جادهای اسفالت قابل قبول ندارد یک مسیر صد کیلومتری معرفی کنید که از لحاظ کفیت اسفالت مشکل نداشته باشد تمام جادها که شریانهای حیاتی هستند یا نابود شدن یا در حال نابودی.
    تشکر.

  • آرش جلیلی 0 0

    بله کنترل و نظارت بر جاده ها خوب است.
    ولی بهتر است مسئولان محترم و همسرانشان بر خودشان هم نظارت کنند (بادوربین یا بی دوربین ) که رسوایی هایی نظیر نجفی گیت رخ ندهد.