| کد خبر: 194451 |

اختراع اسکنر فوق حساس برای شناسایی مهاجران غیرقانونی مخفی در کامیون‌ها

یکی از روش‌های مهاجران غیرقانونی برای عبور از مرزهای کشورها، مخفی شدن در بخش بار کامیون‌های بزرگ است، اما اختراع یک اسکنر فوق حساس استفاده از این روش را هم ناممکن می کند.

تین نیوز

یکی از روش‌های مهاجران غیرقانونی برای عبور از مرزهای کشورها، مخفی شدن در بخش بار کامیون‌های بزرگ است، اما اختراع یک اسکنر فوق حساس استفاده از این روش را هم ناممکن می کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از یاهونیوز، علاوه بر مهاجران غیرقانونی، قاچاقچیان، تروریست ها و جنایتکاران حرفه ای نیز برای مخفی کردن خود در کانیتنرهای کامیون ها مخفی می شوند. شناسایی این افراد با استفاده از اسکنرهای عادی کار سختی است و معطل کردن کامیون ها در مرز کشورها به منظور بازرسی و یافتن چنین افرادی باعث اتلاف وقت، ایجاد ترافیک و غیره می شود.

اسکنرهای فعلی که برای شناسایی این متخلفان به کار گرفته می شوند، دقت زیادی ندارند و تنها در صورت عبور بسیار آهسته کامیون ممکن است درست عمل کنند. اما اسکنر جدید حتی در صورت عبور یک کامیون از برابر آن با سرعت 160 کیلومتر در ساعت هم می تواند افراد مخفی شده در بخش بار را شناسایی کند.

این روش علاوه بر شناسایی افراد برای کشف اقلام مشکوک و غیرقانونی مانند سلاح های گرم نیز قابل استفاده است. فناوری مورد استفاده در اسکنر جدید در اصل برای شناسایی و کشف ستاره ها و سیارات دور دست ابداع شده و با استفاده از آن می توان نور یک لامپ 100 واتی را از فاصله 805 هزار کیلومتری تشخیص داد. این فاصله دو برابر فاصله میان کره زمین و ماه است.

این اسکنر افراد مخفی شده در کامیون را بر مبنای گرمای بدنشان با سرعت شناسایی می کند و تولید آن با همکاری دانشگاه کاردیف و شرکت انگلیسی Sequestim صورت گرفته است. سرعت این اسکنر از بهترین اسکنرهای فعلی موجود در بازار تا 30 برابر بیشتر است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.