| کد خبر: 194443 |

کارشکنی جدید آمریکا برای آزادی نفتکش «گریس ۱»

با اینکه پیش از این اعلام شده بود نفتکش حامل نفت خام ایران که روز چهارم ژوئیه توسط نیروی دریایی انگلیس در آبهای جبل‌الطارق توقیف شده بود، ظرف ۴۸ ساعت آینده آزاد می شود اما دادستان کل جبل‌طارق با عنوان کردن اینکه درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش گریس ۱ دریافت شده است گفت دیوان عالی این منطقه در حال بررسی این درخواست است.

تین نیوز

با اینکه پیش از این اعلام شده بود نفتکش حامل نفت خام ایران که روز چهارم ژوئیه توسط نیروی دریایی انگلیس در آبهای جبل‌الطارق توقیف شده بود، ظرف ۴۸ ساعت آینده آزاد می شود اما دادستان کل جبل‌طارق با عنوان کردن اینکه درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش گریس ۱ دریافت شده است گفت دیوان عالی این منطقه در حال بررسی این درخواست است.

به گزارش تین‌نیوز ، طبق قوانین حقوقی، در پی این درخواست ابتدا روند آزادی نفتکش حامل نفت ایران متوقف شده و سپس فرایند قضایی جدیدی برای مصادره آن توسط ایالات متحده آغاز می‌شود.

پیش از این، روزنامه سان چاپ لندن به نقل از «فابیان پیکاردو» وزیر بلندپایه جبل الطارق اعلام کرده بود که این نفتکش ایرانی روز پنج شنبه آزاد خواهد شد و مقامات جبل الطارق دستور توقیف این نفتکش را تجدید نخواهند کرد.

بنا بر ادعای جبل الطارق، مقصد نفتکش مذکور حامل نفت خام ایران به سوی پالایشگاه «بانیاس» در سوریه بوده است و به دلیل نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است، اما در مقابل مسئولان ایران ادعاهای جبل الطارق را رد و اعلام کرده اند توقیف این نفتکش به نوعی راهزنی دریایی و نقض برجام است و انگلیس باید به سرعت این نفتکش و سرنشینان آن را آزاد کند.

روز گذشته نیز  مقامات جبل الطارق اعلام کرده بودند که برای کاهش تنش با ایران در جریان توقیف نفتکش  «گریس ۱» تلاش می کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.