| کد خبر: 194422 |

تحویل هواپیماهای بوئینگ ۳۸ درصد کاهش یافت

شرکت بوئینگ ۳۸ درصد هواپیمای کمتری در هفت ماه اول ۲۰۱۹ نسبت به همین دوره در سال گذشته تحویل داد.

تین نیوز

شرکت بوئینگ ۳۸ درصد هواپیمای کمتری در هفت ماه اول ۲۰۱۹ نسبت به همین دوره در سال گذشته تحویل داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ 38% هواپیمای کمتری در هفت ماه اول 2019 نسبت به همین دوره در سال گذشته تحویل داد. زمین گیر شدن و تردیدها در مورد آینده جت های مکس 737 به عملکرد این شرکت آسیب زده است. این هواپیما پرفروش‌ترین جت بوئینگ بود.

 

 بوئینگ در هفت ماه اول سال جاری میلادی 258 هواپیما تحویل داده که نسبت 417 هواپیمای سال گذشته کمتر است. ایرباس، رقیب اروپایی بوئینگ در همین دوره زمانی 458 هواپیما فروخته است.

 این ارقام بوئینگ را در خطر از دست دادن عنوان خود به عنوان بزرگترین هواپیما ساز دنیا قرار می دهد. بوئینگ 7 سال پیاپی این عنوان را حفظ کرده است.

جت مکس 737 پس از دو سقوط مرگبار که باعث کشته شدن سیصد نفر شد زمین گیر شده است و بوئینگ همچنان زمان بازگشت این جت را به خطوط هوایی به تعویق می‌اندازد.

 ماه گذشته این شرکت اعلام کرد اگر ناظران در سراسر دنیا مجوز پرواز مجدد این جت را صادر نکنند ،تولید آن را متوقف می کند. مشکل جدیدی که در ماه ژوئن برای هواپیمای مکس به وجود آمد ، بازگشت آن را به سرویس هوایی تا پایان سپتامبر به تعویق انداخت و برنامه‌های پرواز اپراتورهای خطوط هوایی را مختل کرد. این اپراتور ها تقاضای خسارت از بوئینگ کرده اند.

خط هوایی سوث وست، بزرگترین مشتری مکس، این جت را تا اوایل ژانویه از برنامه خود خارج کرده است.

 این هواپیما ساز آمریکایی در تحویل جت های پهن بدنه خود از ایرباس جلوتر است.  بوئینگ در هفت ماه اول سال 2019،  24 و 90 جت دریم لاینر 777و 787 تحویل داده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 ایرباس 60 هواپیما از مدل پهن بدنه A350 تحویل داده که از 46 هواپیمای سال گذشته بیشتر است. تحویل هواپیماهای پهن بدنه A330  ایرباس تا ماه جولای، 24 فروند بوده است.

 هر دوی این هواپیماسازی ها در تحویل جامبو جت های چهار موتوره خود در سالهای اخیر کاهش داشته اند چون خطوط هوایی جت های مسافربری دو موتوره با مصرف سوخت پایین تر را ترجیح می دهند. 

سفارش خالص بوئینگ پس از لغو برخی از آنها تا حالا منفی 88 بوده که عقب تر از 79 سفارش هواپیمای ایرباس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.