| کد خبر: 194385 |

بیش از ۶۸هزار کارت سوخت مهاجر در زاهدان از طرح کدینگ خارج شد

بیش از ۶۸ هزار کارت مهاجر در منطقه زاهدان شناسایی و از طرح خارج شده است.

تین نیوز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: با اجرای طرح کدینگ کارت سوخت که از ۱۰ خرداد امسال در این استان اجرا شده، تاکنون بیش از ۶۸ هزار کارت مهاجر در منطقه زاهدان شناسایی و از طرح خارج شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلام محمد احمدی اظهار کرد: با شدت گرفتن ورود کارت‌های سوخت مهاجر به سیستان و بلوچستان در سال گذشته، امسال و افزایش مصرف سوخت که ناشی از قاچاق فرآورده‌های نفتی بود، طرح کدینگ کارت سوخت با هدف پیشگیری از ورود کارت های مهاجر در این استان اجرا شد.

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح گفت: با گذشت کم‌تر از دو ماه از آغاز اجرای طرح کدینگ تاکنون بیش از ۶۸ هزار کارت سوخت مهاجر در منطقه زاهدان شناسایی و از سوخت‌گیری آن‌ها در جایگاه‌ها جلوگیری شده است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان افزود: کار بررسی و پایش کارت‌های سوخت مهاجر در منطقه ادامه دارد و تاکنون به‌طور میانگین روزانه بیش از هزار کارت مهاجر شناسایی و از طرح خارج شده است.

وی الزامی شدن استفاده از کارت سوخت خودرو را که از ۲۵ مرداد در تمامی جایگاه‌های کشور آغاز شده است را گامی موثر در راستای پیشگیری از مهاجرت کارت‌های‌سوخت به مناطق مرزی و جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی عنوان کرد.

احمدی بیان کرد: با اجرای طرح کدینگ در سیستان و بلوچستان فقط خودروهایی که دارای شماره پلاک و یا آدرس استان باشند مجاز به سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت هستند و سایر خودروها از جمله خودروهای مهمان و خودروهای فاقد کارت در جایگاه‌های ویژه‌ای که به این منظور در نظر گرفته شده می‌توانند سوخت‌گیری کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با ۶۲ جایگاه عرضه سوخت، وظیفه تامین سوخت نواحی مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش و سراوان در سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.

شهرستان‌های جنوبی استان شامل چابهار، کنارک، نیکشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، بمپور و ایرانشهر تحت پوشش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار هستند. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.