| کد خبر: 194295 |

◄ این دو خودرو جایگزین پراید می‌شوند؟ + عکس

با اینکه گمانه زنی‌ها از جایگزینی خودروی «تیبا» به جای «پراید» در بازار فروش خودروهای سایپا حکایت دارد؛ اما شنیده می شود که این شرکت خودروسازی، برنامه داشته دو خودروی «داتسون گو» و «چانگان بنی» را جایگزین پراید کند.

تین نیوز

پس از وعده چندباره پلیس مبنی بر «توقف شماره گذاری پراید از سال آینده»، به نظر می‌رسد که سایپا باید با خودروی پرسود اما خطرناک و خطرساز خود خداحافظی کند. اما اگر این اتفاق عملی شود و از سال آینده شرایط حذف پراید از بازار خودروی ایران فراهم شود؛ چه خودرویی جایگزین آن می شود؟

به گزارش تین نیوز، با اینکه گمانه زنی‌ها از جایگزینی خودروی «تیبا» به جای «پراید» در بازار فروش خودروهای سایپا حکایت دارد؛ اما شنیده می شود که این شرکت خودروسازی، برنامه داشته دو خودروی «داتسون گو» و «چانگان بنی» را جایگزین پراید کند.

داتسون گو خودرو ساخت شرکت ژاپنی «نیسان» برای بازارهای کشورهای در حال توسعه مانند هند است که قیمتی در حدود شش هزار دلار دارد. یعنی معادل 72 میلیون تومان. این خودرو دارای موتوری کم مصرف با حجم ۱.۲ لیتر است که ۸۰ اسب بخار قدرت دارد. از نظر قدرت و تکنولوژی موتور این خودرو بهتر از خودروی پراید است اما از نظر ایمنی، در تست تصادف، این خودرو «صفر» ستاره ایمنی گرفته است و وضعیت ایمنی آن را می‌توان کاملا نامطلوب توصیف کرد.

14a5af3dcaef48f3b1c0bdc06b46657d

خودروی دیگری که سایپایی‌ها قصد جایگزینی آن را با پراید داشتند خودرو چینی «چانگان بنی» است.

سایت خودرو بانک درباره این خودرو نوشته است: «چانگان بنی به یک پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر خطی مجهز است که دقیقاً ۱۳۷۰ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاورتولید کند. اما درباره تست تصادف این خودرو سایت‌های چینی سه ستاره ایمنی را در مراکز تست خودرو در چین گزارش کرده‌اند.»

چانگان بنی 2

البته چندان نمی توان به تست تصادف در مراکز تست خودرو در چین اعتماد کرد. اما اگر این ادعا درست باشد ایمنی این خودرو که شباهت زیادی به خودروهای «ام وی ام» و «دوو ماتیز» دارد بیشتر از پراید و داستون گو است. اما مشکل آنجاست که حداقل قیمت این خودرو شش هزار دلار است که با تولید در ایران حداقل ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از پراید تمام خواهد شد.

چانگان بنی

در شرایط فعلی پراید شاید تنها یک جایگزین در ایران داشته باشد و آن تیبا است؛ خودرویی که البته روی پلت‌فرم توسعه یافته پراید ساخته شده و مشخص نیست چقدر ایمن‌تر از پراید است؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.