| کد خبر: 194261 |

اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی

◄ چرا ایتالیا بهشت ادامه تحصیل است؟

ایتالیا یکی از کشورهای زیبا و پیشرفته اروپایی است.

تین نیوز

ایتالیا یکی از کشورهای زیبا و پیشرفته اروپایی است که شرایط مطلوبی برای تحصیلات دانشگاهی دارد. اصلی ترین مزیت نظام آموزش عالی آن، هزینه بسیار پایین است.

به گزارش تین نیوز، جالب آنکه علاوه بر هزینه های پایین تحصیل، بورسیه های تحصیلی فراوانی نیز در این کشور وجود دارد که شمار قابل توجهی از دانشجویان، موفق به اخذ آنها می شوند و از این طریق می توانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند.

از سوی دیگر، رشته های گروه پزشکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی هستند که همواره جوانان بسیاری خواهان تحصیل در آن زمینه ها هستند. صرف نظر از ماهیت این علوم، آینده شغلی و منزلت اجتماعی پزشکان، از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن این حجم انبوه از تقاضا برای تحصیل در این رشته ها است.

با توجه به مطالب فوق، مجموعا می توان گفت که ایتالیا یکی از مقاصد ارزنده برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی است؛ چرا که هم دارای کیفیت آموزشی بالا است و هم هزینه های تحصیل پایین دارد و حتی دستیابی نسبتا آسان به بورسیه تحصیلی وجود دارد.

یشسیش

تحصیل پزشکی در ایتالیا

برای پذیرش در رشته های گروه پزشکی در کشور ایتالیا باید در آزمون ورودی شرکت کرده و نمرات برتر را به دست آورد. این آزمون در کشور ایتالیا با نام iMAT شناخته می شود. این آزمون همه ساله در نیمه سپتامبر برگزار می گردد و برای ثبت نام در آن باید در نیمه دوم ژوئن اقدام کرد. از آنجا که اخذ ویزای ایتالیا و سفر به این کشور برای همه متقاضیان، راحت و در مواردی حتی ممکن نمی باشد، از اینرو این آزمون علاوه بر خود کشور ایتالیا، در کشورهای دیگری از جمله ترکیه و امارات نیز برگزار می گردد.

با توجه به همسایگی کشور ترکیه و همچنین عدم نیاز به اخذ ویزا برای ایرانیان، بیشتر هم میهنان ترجیح می دهند که در این کشور آزمون دهند. ضمن آنکه از این طریق در هزینه هایشان نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی می گردد. هزینه مستقیم شرکت در این آزمون، حدود 130 € است که باید به هنگام ثبت نام و به صورت آنلاین پرداخت گردد. خود هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا چیزی در حدود 1500 تا 3000 € در سال است که بسته به دانشگاه های متفاوت، متغیر است.

دانشگاه های متعددی در سرتاسر ایتالیا وجود دارند که هر کدام سهمیه معینی از 5 تا 50 صندلی برای پذیرش دانشجویان خارجی به منظور تحصیل پزشکی در ایتالیا دارند و بنابراین شرایط رقابتی سختی در این بخش وجود دارد.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

همانطور که بیان شد، برای پذیرش در هر یک از رشته های گروه پزشکی و از جمله دندانپزشکی در ایتالیا باید در آزمون ورودی موسوم به آی.مَت شرکت کرد و در آن موفق شد. این آزمون حدود شصت سوال تستی دارد که متقاضیان باید ظرف یکصد دقیقه به آن ها پاسخ دهند. هر پاسخ صحیح، 1.5 امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط، 0.4 نمره منفی دارد. افرادی که نمرات برتر را به دست آورند می توانند در دانشگاه و رشته مورد نظرشان ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شوند و اگر نمره کلی آن ها کمتر از 20 شود، نامشان در جدول رتبه بندی اصلا اعلام نمی گردد.

این آزمون به چند بخش کلی تقسیم می گردد. بخش اول عبارتست از دانش عمومی و تحلیل منطقی که شامل 27 سوال می باشد. بخش دوم و سوم و چهارم نیز عبارت از علوم پایه همچون زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است که شامل 33 سوال می باشد. برای مطالعه تخصصی موارد امتحانی، منابع خاص و توصیه شده ای وجود دارند که می توانید در تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از انها مطلع گردید.

به یاد داشته باشید که ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی که خواستار تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی هستند، بسیار اندک است. می توان گفت این مورد، تنها منحصر به دانشگاه سیه نا با ظرفیت تنها حدود 10 نفر است. اما این محدودیت، مربوط به دانشجویان خارجی در دوره های انگلیسی زبان می باشد ولی با آگاهی از زبان ایتالیایی و داشتن مدرک معتبر آن، گزینه های بسیار بیشتری را برای پذیرش تحصیلی در این کشور، پیش روی خویش خواهید داشت.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا یکی دیگر از گزینه های پرطرفدار گروه پزشکی است که متقاضیان پرشمار خود را دارد. این افراد نیز قاعدتا باید در همان آزمون ورودی شرکت کرده و نمره حد نصاب را به دست آورند. شرکت در این آزمون ها نیازمند داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله است ولی مهم نیست که این دیپلم در چه شاخه ای باشد. بنابراین همه فارغ التحصیلان دبیرستانی، چه از گروه تجربی و چه از سایر گروه ها مجاز به شرکت در این آزمون می باشند. همچنین هیچ شرط سنی خاصی نیز وجود ندارد، هر چند که معمولا افراد تا سن 35 سال پذیرفته می شوند.

در ایتالیا بورسیه های فراوان و متعددی وجود دارد که پذیرفته شدگان می توانند از آن ها بهره مند گردند. اما از بین این بورسیه ها آنچه که بیش از سایرین در دسترس است و دانشجویان خارجی، راحت تر از هر نوع دیگری می توانند آن را به دست آورند، بورسیه های استانی است. ثبت نام برای دریافت این بورسیه معمولا در ماه های جولای و اگوست انجام می پذیرد و با اعلام نتایج آزمون ورودی و قبولی در آن، باید مدارک مورد نیاز جهت دریافت آنرا ارسال نمود.

چنانچه شما نیز خواهان تحصیل در یکی از رشته های گروه پزشکی در ایتالیا هستید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.