| کد خبر: 194225 |

رشد اقتصادی چین کم می‌شود

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی چین کاهش می‌یابد.

تین نیوز

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی چین کاهش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در جدیدترین برآورد صندوق بین‌المللی پول از دومین اقتصاد بزرگ جهان، نسبت به تداوم جنگ تجاری با آمریکا هشدار داده شده است. صندوق بین‌المللی پول با اشاره به رشد ۶/۶‌درصدی چین در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی امسال این کشور به ۶/۲ درصد برسد.

در حال حاضر آمریکا ۲۰۰ میلیارد دلار از محصولات وارداتی خود از چین را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی کرده و دونالد ترامپ تهدید کرده است که در صورت نرسیدن به توافق با این کشور، ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از محصولات وارداتی چینی مشمول تعرفه ۱۰ درصدی خواهند شد.

صندوق بین‌‌المللی پول با اشاره به اهمیت اصلاحات ساختاری در اقتصاد چین به دولت این کشور توصیه کرده است که با جدیت بیش‌تری به حل بحران اعتباری و بدهی این کشور بپردازد.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که تداوم جنگ تجاری باعث کاهش بیش‍تر رشد اقتصادی چین خواهد شد به گونه ای که دستیابی به رشد شش درصدی برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و رشد ۵/۷ درصدی در سال ۲۰۲۲ برای این کشور پیش‌بینی شده است.پیش‌تر، لی که کیانگ، نخست وزیر چین گفته بود دولت رسیدن به رشد اقتصادی شش تا ۶/۵ درصدی را در سال جاری هدف‌گذاری کرده است.

وی با هشدار نسبت به افزایش شرایط دشوار در جهان گفته بود حزب کمونیست برای تقویت رشد برنامه‌های زیادی دارد.

از سوی دیگر اما به نظر می‌رسد که تمایل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در بازار چین افزایش خواهد یافت؛ به گونه‌ای که رشد سرمایه‌گذاری از ۳/۸ درصد در سال جاری به پنج درصد در سال آینده و ۵/۸ درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

نرخ بی‌کاری در چین که در سال‌های اخیر نوسانات محدودی داشته است، در سال ۲۰۱۹ نیز احتمالا در سطح پنج درصدی باقی خواهد ماند. از سوی دیگر اما صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرده است نرخ تورم در این کشور روندی صعودی به خود بگیرد و از ۲/۴ درصد در سال جاری به سه درصد در سال ۲۰۲۲ برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.