| کد خبر: 194208 |

خط ریلی بوشهر 90 میلیارد تومان بودجه می‌گیرد

​مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر گفت:با پرداخت این اعتبار قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر به طول ۲۶ کیلومتر اجرا می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر گفت: با پرداخت این اعتبار قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر به طول ۲۶ کیلومتر اجراء می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرزاد رستمی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن بوشهر یکی از مطالبات مهم استان بوشهر است اظهار داشت: اجرای خط ریلی بوشهر و اتصال آن به خط راه آهن شیراز ضمن اینکه خطوط ریلی شیراز تا مرکز کشور را دارای توجیه اقتصادی می‌کند زمینه رونق اقتصادی بوشهر بیش از پیش فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت قطعه 10 راه‌آهن بوشهر آغاز شده است افزود: این قطعه از مهم‌ترین قطعات این پروژه محسوب می‌شود که امسال اعتبارات قابل توجهی از اعتبارات ملی و اوراق مشارکتی تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طول خط ریلی بوشهر - شیراز را 440 کیلومتر دانست و افزود: قطعه 10 این خط ریلی که از مهم‌ترین قطعات این پروژه است در استان بوشهر قرار دارد و این در حالی است که نیمی از پروژه راه آهن در استان فارس قرار دارد.

رستمی با تاکید بر تکمیل قطعه 10 راه آهن بوشهر- شیراز با تخصیص اعتبار مصوب آن افزود:  90 میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر مصوب شده که با پرداخت این اعتبار اجرای قطعه 10 خط ریلی بوشهر به طول 26 کیلومتر تسریع می‌شود.

وی، تاثیر اجرای خط ریلی یاد شده در  رونق بنادر و اقتصاد ملی را مهم دانست  و تاکید کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر به همان میزانی که در اقتصاد استان بوشهر اثرگذار است در توسعه کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر برآورد اعتباری اجرای قطعه 10 خط ریلی بوشهر را افزون بر 400 میلیارد تومان دانست و گفت: این قطعه دارای  2 کیلومتر تونل و 4 کیلومتر پل و راهسازی است.

رستمی ویژگی خط ریلی بوشهر و اتصال آن به راه‌آهن شیراز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با  اتصال استان بوشهر به خط ریلی جابجایی کالای تجاری افزایش قابل توجهی می‌یابد که این مهم سبب رونق تجاری استان را فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.