| کد خبر: 194158 |

طوفان سیستان بیش از ۴۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد

در پی وزش طوفانی که در روزهای اخیر منطقه سیستان را فرا گرفته تاکنون ۴۶۵ نفر از مردم منطقه روانه مراکز درمانی شده‌اند.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش طوفانی که در روزهای اخیر منطقه سیستان را فرا گرفته تاکنون ۴۶۵ نفر از مردم منطقه روانه مراکز درمانی شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: در پی وزش طوفان و پراکنده شدن ریزگردها در منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان که در روزهای اخیر منطقه را فرا گرفته، تاکنون 465 نفر از مردم منطقه روانه مراکز درمانی شده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: عمده این افراد در پی مشکلات قلبی، ریوی، چشمی و تنفسی ناشی از طوفان روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند که خوشبختانه بخش عمده این افراد یعنی 338 نفر از آن‌ها به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و مابقی برای دریافت خدمات درمانی بیش‌تر بستری شده‌اند.

وی گفت: توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به‌ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند به‌هنگام وزش طوفان، پراکنده شدن ریزگردها، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا و آلودگی هوا از تردد در فضای باز خودداری و در صورت لزوم حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید با سرعت 112کیلومتر بر ساعت، غلظت گرد و غبار در منطقه شمال سیستان و بلوچستان را به 26  برابر حد مجاز رساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.