| کد خبر: 194147 |

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ میانگین 19 دقیقه‌ای تاخیر برای پروازهای حجاج

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بازگشت بدون دغدغه حجاج را یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در عملیات پروازهای حج، ۷۹ درصد از کل پروازها با تعجیل به ‌موقع و با کم‌ترین تأخیر انجام شده است و در سایر پروازها میانگین تأخیر ۱۹ دقیقه بوده ‌است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بازگشت بدون دغدغه حجاج را یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در عملیات پروازهای حج، ۷۹ درصد از کل پروازها با تعجیل به ‌موقع و با کم‌ترین تأخیر انجام شده است و در سایر پروازها میانگین تأخیر ۱۹ دقیقه بوده ‌است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهرام آدم ‌نژاد معاون در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات اعزام حجاج و پایان ‌یافتن پروازهای رفت حج تمتع امسال، گفت: در روز ۱۷ تیرماه اولین پرواز و در ۱۵ مردادماه آخرین پرواز انجام شد که در مجموع 88 هزار و 543 زائر با ۳۶۰ پرواز از ۱۹ فرودگاه کشور به سرزمین وحی مشرف شده‌اند.

وی افزود: در این میان 22 هزار 958 زائر (26 درصد) با ۹۴ پرواز از فرودگاه امام ‌خمینی اعزام شده و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین مسافر اعزامی به سرزمین وحی را داشته‌اند.

آدم نژاد در ادامه تصریح کرد: امسال به دلیل عدم همکاری کشور عربستان در اعزام حجاج و عدم موافقت این کشور با اعزام حجاج با سایر ایرلاین‌های ایرانی، تمام پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) انجام شد که با وجود حجم بالای پروازها، ۷۹ درصد از کل پروازها با تعجیل به ‌موقع و با کم‌ترین تأخیر انجام‌شده است و در سایر پروازها میانگین تأخیر ۱۹ دقیقه بوده ‌است که خوشبختانه رضایتمندی حجاج را به همراه داشته ‌است.

وی در ادامه با تشکر از زحمات شبانه‌روزی سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام و به‌ویژه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در انجام این مسئولیت خطیر، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده در تلاشیم که عملیات برگشت حجاج به کشور نیز مطابق با برنامه و با کیفیت مطلوبی انجام شود.

معاون وزیر حمل‌ونقل راه و شهرسازی تأکید کرد: قطعاً بازگشت بدون دغدغه حجاج یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است که در این رابطه‌ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا زائرین خانه خدا بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ببخشید چه ربطی به ایشان دارد؟ این از وظایف فرودگاهها و هواپیمایی کشوری است. وزارتخانه باید دنبال کار حاگمیتی و حل مشکلات بازار حمل و نقل و فضای کسب و کار باشد نه اینکه آمار حجاج را بدهد. متاسفانه موازی کاری و خلط وظایف باعث نپرداختن به امور اصلی کشور شده است.