| کد خبر: 194117 |

بهره‌برداری رسمی از یک کیلومتر پل‌های روستایی در سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان

ر سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان، ۱۰ دستگاه پل روستایی به طول حدود یک کیلومتر به افتتاح رسید.

تین نیوز

 

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان، ۱۰ دستگاه پل روستایی به طول حدود یک کیلومتر به افتتاح رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان، ده دستگاه پل روستایی در روستاهایی که پل هایشان در سیل اخیر تخریب شده بود، به بهره برداری رسید. این ۱۰ دستگاه پل حدود یک کیلومتر طول دارند.

این پل‌ها تقریبا یک ماه پس از سیل نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بودند و اسلامی با بازدید از پل‌های دوآب، چم شهران، زیودار، کلات زیودار، بابازید و چم مهر از این ۱۰ پل به صورت نمادین بهره‌برداری کرد.

اسلامی در حاشیه افتتاح این پل‌ها در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از برخی ادعاها درباره ناایمن بودن این پل‌ها گفت: این گفته‌ها فنی نیست. این پل‌ها دارای کوله و پایه است و عرشه نیز عرشه پیش ساخته است. عرشه‌‌ها برای نصب سریع ساخته شده اند و به همین دلیل از این نوع عرشه‌ها در ساخت این پل‌ها استفاده شده است. اگر قرار بر ساخت پل باشد، باید زمان بیش‌تری صرف کرد، اما پل‌های پیش ساخته استاندارد هستند و از ایمنی لازم برخوردارند.

وی ادامه داد: بار مجاز هر پل مشخص است و نباید از آن تجاوز کرد.. ارتفاع کوله و پایه‌های هر پل نیز در حداکثر امکان افزایش داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدام سریع این وزارتخانه برای تهیه و نصب این پل‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردها در سیل اخیر این بوده که عملکرد مدیریت در اجرا بتواند در حداقل زمان حداکثر بازدهی را داشته باشد و ارتباط مردم را محددا برقرار کند. مردم باغداری، کشاورزی و دامداری دارند و معیشت آن ها به این تردد وابسته است.

وی افزود: اکنون چهار ماه از سیل می‌گذرد و بیش از دو ماه است که این پل‌ها توسط مردم استفاده می‌شود. هدف از افتتاح نیز تقدیر و تشکر از همکارنی که در تهیه و نصب پل‌ها نقش آفرینی کردند و معرفی دستاورد آن‌ها به مردم است. در این مدت کم ۱۰ پل بزرگ احداث شده است که کوچک‌ترین این پل‌ها حدود ۳۵ متر و بزرگ‌ترین آن‌ها بیش از ۱۲۰ متر طول دارند.

در ادامه عباس شرفی، مدیرکل راهداری استان لرستان نیز با اشاره به استاندارد بودن این پل‌ها گفت: این پل‌ها از استقامت کافی برخوردار هستند و در آزمایش‌ها نیز از هر پل بالای ۴۵ تن بار عبور کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.