| کد خبر: 194114 |

خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی در اولویت خرید کشور

کیانپور گفت:در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی به دنبال خرید هواپیما‌های دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی به دنبال خرید هواپیما‌های دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان است.

به گزارش  تین نیوز به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور با اشاره به رویکرد سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: در دهه اخیر و با اجرای توافق هسته ای، فضا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و خرید هواپیما‌های جدید فراهم شد و وزارت راه و شهرسازی از فرصت مربوطه برای تأمین هواپیما به خوبی استفاده کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بعد از بازگشت تحریم‌ها و رویکرد آمریکا و اروپا، امروز شرایط برای خرید هواپیما‌های جدید وجود ندارد، از این رو بهترین راه کار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، خرید هواپیما‌های دست دوم است.

وی تصریح کرد:در شرایط کنونی سازمان هواپیمایی و به تبع آن ایرلاین‌ها به دنبال خرید هواپیما‌های دست دوم برای بهبود وضعیت ناوگان هستند.

میانگین عمر هواپیمای دست دوم باید بین ۵ تا ۱۰ سال باشد

کیانپور ادامه داد: دست دوم بودن هواپیما به معنای فرسوده بودن آن نیست، بلکه میانگین عمر هواپیما باید بین ۵ تا ۱۰ سال باشد، از این رو می‌توان با خرید اینگونه هواپیماها، بخشی از کمبود‌های مربوطه را مرتفع کرد.

خرید هواپیما‌های دست دوم اروپایی در اولویت؛ هواپیما‌های روسی یکی از گزینه‌ها

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد که خرید هواپیما‌های روسی یکی از گزینه‌ها است، اما به نظر من میان هواپیما‌های دست دوم اروپایی و هواپیما‌های روسی، اولویت خرید با هواپیما‌های دست دوم است.

۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده است

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بر اساس آمار‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده است، که این آمار‌ها نشان دهنده ضرورت نوسازی این ناوگان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. بنده از خوندن اخبار حمل و نقلی دارم سرگیجه میگیرم. مطابق این اخبار هم قراره آزاد راه تهران شمال افتتاح بشه هم آزاد راه قزوین رشت تکمیل بشه ، هم ایستگاه راه آهن همدان به پایانه منتقل بشه و هم ساخت ریل چابهار- زاهدان ، هم خرید هواپیمای دست دوم ، هم آزاد راه همت - کرج و هم ریل شلمچه - بصره و هم ریل میانه - تبریز تمون بشه ، هم پل خلیج فارس ساخته بشه و هم مسیر های ریلی جدید در حومه تهران ایجاد بشه و هم . . . .
    یعنی واقعا این همه بودجه و اعتبار در دست وزارت راه بوده و ما خبر نداشتیم؟ ولی بالا غیرتا به جناب وزیر و معاونانشون التماس میکنم که حداقل یک ده رو آباد بفرمایند که بهتر از صد تا ده نیمه اباد هست. همه رو که نمیشه راضی کرد.