| کد خبر: 194039 |

◄ سکوت مالک ایران ایرتور شکست: از نماینده مشهد شکایت کردیم

مالک هواپیمایی ایران ایرتور از شکایت این شرکت هواپیمایی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: بنده تعجب می‌کنم یک نماینده مجلس که خودش یک روحانی است آن هم بدون ارائه سند و مدرک به ما حمله می‌کند! آیا گناه ما این است که از جمهوری اسلامی ایران این شرکت هواپیمایی را خریداری کرده‌ایم یا اینکه گناهمان این است که مانند نی‌شکر هفت‌تپه نشده‌ایم!

تین نیوز

مالک هواپیمایی ایران ایرتور از شکایت این شرکت هواپیمایی از نصرالله پژمان فر نماینده مشهد به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: بنده تعجب می‌کنم یک نماینده مجلس که خودش یک روحانی است آن هم بدون ارائه سند و مدرک به ما حمله می‌کند! آیا گناه ما این است که از جمهوری اسلامی ایران این شرکت هواپیمایی را خریداری کرده‌ایم یا اینکه گناهمان این است که مانند نیشکر هفت‌تپه نشده‌ایم؟

به گزارش خبرنگار تین نیوز، صبح امروز مجید شکاری مالک شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در پاسخ به آنچه «شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی به جهت واگذاری این شرکت هواپیمایی» خوانده می‌شود گفت: بنده از سال 81 در صنعت هوایی کشور فعالیت کرده‌ام.

وی در ادامه افزود: بنده در سال 94 این فکر بر سرم زد که چگونه می‌توانم در ایران یک ایرلاین تأسیس کنم و در راستای این موضوعات جلسات متعددی با سازمان هواپیمایی کشوری داشتم و می‌دانستم با تجاربی که در صنعت هواپیمایی دارم می‌توانم یک ایرلاین داخلی تأسیس و آن را مدیریت کنم.

مشاورانم بنده را از خرید ایران ایرتور منع کردند

مالک هواپیمایی ایران ایرتور افزود: در راستای این موضوع در سال 94 آگهی مزایده این شرکت را دیدم و در نهایت بررسی‌های خود را برای شرکت در این مزایده شروع کردم و از مشاوران بسیاری مشورت گرفتم. بر اساس تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مالی ایران ایرتور متوجه شدم کهِ ارزش دارایی‌های این شرکت 154 میلیارد تومان است که در مقابل این شرکت 540 میلیارد تومان بدهی داشت؛ تقریباً تمام مشاوران بنده اعلام کردند که خرید این شرکت کار درستی نیست و این شرکت مبلغ 340 میلیارد تومان ارزش ندارد و باید از طرفی 380 میلیارد تومان به این شرکت تزریق کنی تا بتوانی از صفر کار خود را آغاز کنی.

ایران ایرتور از مرز ورشکستگی عبور کرده بود

شکاری با بیان اینکه شرکت از مرز ورشکستگی عبور کرده بود، بیان کرد: اما من در این شرکت ظرفیت‌های خوبی می‌دیدم و به خودم ایمان داشتم که می‌توانم این شرکت را به جایگاه مناسبی در صنعت هوایی برسانم. من با توجه به تجاربی که در صنعت هواپیمایی داشتم به خوبی متوجه شدم که ایران ایرتور از چه جاهایی گُل خورده و چه فرصت‌هایی را از دست داده است.

او ابراز کرد: با توجه به عرضه و تقاضایی که در بازار صنعت هوایی وجود داشت می‌دانستم که می‌توانم این شرکت را سرپا کنم و بدون در نظر گرفتن توصیه مشاورانم به تنهایی تصمیم گرفتم که در مزایده شرکت کنم که به عنوان تنها شرکت‌کننده در این مزایده برنده شدم که البته رقم پیشنهادی بنده در این مزاید بالاتر از رقم 340 میلیارد تومان بود.

طبق سخنان مالک شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، مزایده این شرکت طبق مراحل قانونی انجام‌گرفته است و تمام نمایندگان دستگاه‌های نظارتی در آن مزایده حضور داشتند.

از آقای پژمانفر شکایت کردیم/ دیگر سکوت نمی‌کنم

وی عنوان کرد: بنده تعجب می‌کنم یک نماینده مجلس که خودش یک روحانی است به ما آن هم بدون ارائه سند و مدرک حمله می‌کند! آیا گناه ما این است که از جمهوری اسلامی ایران این شرکت هواپیمایی را خریداری کرده‌ایم یا اینکه گناهمان این است که مانند نی‌شکر هفت‌تپه نشده‌ایم؟

شکاری ابراز کرد: این آقای نماینده مجلس از سکوت ما سوءاستفاده کرد اما دیگر سکوت نخواهیم کرد و از وی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شکایت کرده‌ایم.

زمانی که من آمدم، یک فروند هواپیما فعال بود

او با بیان اینکه ما این شرکت را با 700 نیروی انسانی تحویل گرفتیم اما امروز بالغ بر هزار نیروی انسانی در این شرکت مشغول به کار هستند، گفت: زمانی که بنده این شرکت را خریدم تنها از هواپیماها کار کشیده بوند و هیچ اقدامی در راستای تعمیر و نگهداری انجام نشده بود و در راستای این موضوع تمام هواپیماهای این شرکت زمین‌گیر شد و ما مانده بودیم یک فروند هواپیمای فعال با 700 پرسنل که باید حقوق آن‌ها پرداخت می‌شد.

شکاری ادامه داد: از زمان که شرکت را خریداری کردم تمام طلبکاران برای وصول طلبشان آمدند؛ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هایی ایران، فرودگاه‌ها را به روی ما بست، شرکت‌های سوخت‌گیری به ما سوخت ندادند، شرکت‌های هندلینگ از ارائه خدمات به ما سر باز زدند. زمانی که متوجه شدند بخش خصوصی پای کار آمده همه به ما حمله کردند اما خوشبختانه ما توانستیم بعد از چند سال بدهی‌های خود را پرداخت کنیم.

ایران ایرتور بدترین ایرلاین داخلی بود

مالک شرکت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: زمانی که بنده این هواپیمایی را خریدم به بنده گفتند این شرکت بر اساس رتبه‌بندی از همه لحاظ بدترین ایرلاین داخلی است؛ مردم در آن مقطع زمانی تنها سه خاطره این برند این شرکت داشتند، سقوط، تأخیرهای پی‌درپی و هواپیماهای توپولف. مردم حتی حاضر به خرید بلیت هواپیماهای این شرکت نبودند.

شکاری با بیان اینکه ما از نقطه زیر صفر کار خود را آغاز کردیم، اظهار کرد: آقای پژمان فر در هر مصاحبه‌ای سخنان متناقضی را عنوان کرده‌اند و تمام سخنان ایشان بدون سند و مدرک است.

وی با تأکید بر اینکه ایران ایرتور اولین شرکت خصوصی بود که چارتر را ریشه‌کن کرد، افزود: در حال حاضر ما 2 هزار نمایندگی فروش در سطح کشور داریم و ما حتی به واسطه تحریم با سه شرکت بزرگ هواپیماسازی دنیا (سوخو، ایرباس و بوئینگ) قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کردیم اما به دلیل تحریم‌ها اکنون تعلیق است.

او با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت 8 فروند هواپیمای فعال در ناوگان خود دارد، تصریح کرد: 5 فروند هواپیمای دیگر خریداری‌شده است که 3 فروند آن به زودی به ناوگان این شرکت افزوده خواهد شد اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانم جزئیات مالی آن را تشریح کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    چند سئوال

    تجربه قبلی شما که دائم از آن دم می زنید در کجای صنعت بوده
    با این سن کم این رقم را از کدامین راه کسب کرده اید

  • ایرج ابراهیمی 0 1

    باسلام و تشکر از شما و همه کسانی که در سازندگی و آباد کردن این کشور تلاش میکنند. خداقوت