| کد خبر: 194029 |

اولویت دولت به جای وزارت گردشگری تشکیل وزارت بازرگانی است

امیری گفت: بر اساس قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی بار مالی به دولت تحمیل می‌کند و اولویت دولت تشکیل وزارت بازرگانی است.

تین نیوز

امیری گفت: بر اساس قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بار مالی به دولت تحمیل می‌کند و اولویت دولت تشکیل وزارت بازرگانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ، با اشاره به نگاه مثبت دولت به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: در برخی از استان‌ها بانوان در ورزشگاه‌ها حضور دارند، ولی باید بستر‌های لازم برای این کار فراهم شود. حضور بانوان در ورزشگاه نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری لایحه دولت نبود، بلکه طرح نمایندگان مجلس است.

امیری تصریح کرد: دولت  نسبت به تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری  نظر موافق نداشت و معتقد است بر اساس اصل 126 قانون اساسی تنظیم روابط اداره کشور از اختیارات رئیس جمهور است و‌ در شرایط کنونی بهتر است سازمان میراث فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهد.

او با بیان اینکه دولت ضرورتی برای تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزراتخانه نمی‌بیند، گفت: قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون به دولت ابلاغ نشده است، ضمن اینکه در مجلس شورای اسلامی، دولت نظر مخالف خود را اعلام کرده و چندین مرتبه مراتب مخالفت خود را در این زمینه به شورای نگهبان ارائه کرده است.

امیری افزود: بر اساس اصل 175 قانون اساسی تشکیل وزارت میراث فرهنگی بار مالی به دولت تحمیل می‌کند و اولویت دولت تشکیل وزارت بازرگانی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط تحریم تشکیل وزارت بازرگانی امری ضروری است، تصریح کرد: موضوعات بازرگانی در شرایط فعلی پراکنده بوده و نظام توزیع با مشکل مواجه است. امیدواریم طرح نمایندگان برای تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی رأی بیاورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.