| کد خبر: 193997 |

ورود نخستین قطار گردشگری به شهر جهانی انگور

ورود نخستین قطار گردشگری به شهر جهانی انگور سرآغاز گشایش دروازه های گردشگری به دومین شهر پر جمعیت استان همدان است که به واسطه برگزاری سومین جشنواره ملایر، شهر ملی منبت مهیا شده است.

تین نیوز

ملایر این روزها در تکاپوی برگزاری سومین جشنواره ملی مبل و منبت است و از هم اکنون فرش قرمز خود را زیر پای مسافران و گردشگران داخل و خارج از کشور گسترده است، جشنواره ای که آوازه اش از رسانه ملی به گوش هموطنان رسیده و مهیای ثبت افتخاری دیگر در برگ زرین هنر صنایع دستی خود است.

​به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در تلاش برای برگزاری جشنواره ای در شان و شوکت شهر ملی منبت است، بی عیب و نقص بودن جشنواره و برخورد مناسب با مسافران و گردشگران را در صدر تمام اقدامات می داند.

با توجه به برخورداری ملایر از شبکه ریلی، قدرت اله ولدی ورود دو قطار گردشگری را فرصت مناسبی در برگزاری مطلوب جشنواره عنوان و افزود: در ایام ۱۰ روز برگزاری جشنواره دو سفر با قطار پیش بینی شده است که گردشگران برای بازدید از شهر ملی منبت و خرید وارد این شهرستان شوند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که ۲۵۰ گردشگر از طریق قطار گردشگری در مدت زمان برگزاری جشنواره وارد شهرستان شوند و علاوه بر بازدید از کارگاه ها و نمایشگاه های مبل و منبت، از دیگر جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری این شهر نیز بازدید کنند.

فرماندار ویژه ملایر این خبر خوش را در جمع خبرنگاران داد و ابراز خرسندی کرد: با تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه ورود قطار گردشگری و معرفی جاذبه ها و اماکن تفریحی و توریستی شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت بازتاب خوبی داشته باشد.

ولدی گفت: برگزاری جشنواره ملایر، شهر ملی منبت مقدمه ای برای ثبت جهانی این هنر صنعت است که امیدواریم به زودی جشن جهانی شدن این صنعت را برگزار کنیم.

قدرت الله ولدی فرماندار ویژه ملایر

وی ضمن تقدیر از تلاش ها و دلسوزی های اهالی رسانه این شهرستان در انعکاس دقیق، درست و به موقع اخبار بیان کرد: حرفه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و طاقت فرسا است که اهالی رسانه در ایفای وظیفه خطیر خود زحمات زیادی را متحمل می شوند.

معاون استاندار همدان خبرنگاران را مایه افتخار این شهرستان دانست و گفت: در این ایام باید در کنار یکدیگر برای معرفی ملایر به سراسر ایران تلاش کنیم.

ولدی نقش خبرنگاران را در رسیدن ملایر به جایگاه واقعی خود چشمگیر عنوان کرد و اهالی رسانه را به عنوان کاپیتان تیم دانست که اگر نباشند، تیم از هم می پاشد.

وی اظهار داشت: خبرنگاران با پویایی خود اقدامات و خدمات دولت را به خوبی به مردم منعکس می کنند و ما می خواهیم از شما یاد بگیریم که چگونه با مردم صادق باشیم.

خبرنگاران به جریان سازی مطالبات روی زمین مانده کمک می کنند

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه جشن های متعددی را پیش رو داریم گفت: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی فعالانه کار و تلاش می کند و نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم ایفا می کنند.

ولدی خواستار پوشش خبری خوب و مطلوب سومین جشنواره مبل و منبت شد و افزود: برای جهانی شدن منبت نیز به ما کمک کنید تا با برنامه ریزی درست به سمت جلو پیش برویم.

وی خطاب به اهالی رسانه تاکید کرد: از راهنمایی، مشاوره و اطلاع رسانی های خود نسبت به ما دریغ نکنید، چراکه پیگیری ها و مشاوره های شما موجب می شود مطالبات روی زمین مانده به جریان افتاده و عملیاتی شود و مردم از فواید آنها بهره مند شوند.

پس از این نشست خبرنگاران از ظرفیت های گردشگری ملایر همچون سد کلان و مجموعه تفریحی و اقامتی یمن غربی در جاده مرویل این شهرستان بازدید کردند که مسیر گردشگری شهر ملی منبت را از سمت تهران_ اراک_ ملایر هموار کرده است.

سد کلان ملایر

اجرای طرح گردشگری حاشیه سد کلان ملایر

مدیر سد و شبکه کلان ملایر در این بازدید توضیحاتی را از روند احداث و بهره برداری سد کلان، خط انتقال آب سد به شهر ملایر و تصفیه خانه این سد ارائه کرد و گفت: تا پایان امسال ملایری ها از آب شرب سد کلان بهره مند می شوند.

جمشید نوروزی تامین بخشی از آب شرب شهر ملایر به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب، تامین و بهبود آب کشاورزی اراضی پایین دست سد به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار و ۷.۷ میلیون متر مکعب در سال را از جمله اهداف احداث این سد برشمرد.

وی با اشاره به بارندگی های خوب امسال و چندین مرحله سر ریز شدن آب سد کلان گفت: در حال حاضر توجه به رونق گردشگری حاشیه سد کلان از اولویت های مهم است که سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است.

مدیر سد کلان یادآور شد: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش های مختلف سد کلان و حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای خط انتقال آب سد به شهر ملایر هزینه شده است.

نوروزی بیان کرد: تصفیه خانه سد کلان که توسط بخش خصوصی و به روش BOT در دست اجرا است، هم اکنون ۷۸  درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

بازدید از مجموعه تفریحی، توریستی و اقامتی یمن غربی پایان بخش این تور تفریحی بود که ۲ سال پیش در زمینی به مساحت هفت هکتار با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شد و دارای ۱۲ سوئیت چهار تخته با تجهیزات کامل است.

سرمایه گذار این طرح همچنین برای اجرای طرح گردشگری حاشیه سد کلان اعلام آمادگی کرده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.