| کد خبر: 193990 |

◄ بیش از 50 کیلومتر ازجاده‌های مازندران شانه‌سازی شد

از ابتدای سال جاری تا به امروز، بیش از 50 کیلومتر ازجاده های مازندران شانه سازی شد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ایمن‌سازی و شانه‌سازی 52کیلومتر ازجاده‌های مازندران با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد به منظور حفظ حریم راه‌ها و افزایش ضریب ایمنی تردد وسایل نقلیه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، عباسعلی نجفی اظهار داشت: راه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیربنایی در توسعه محسوب شده که این مقوله در مازندران با توجه به جایگاه ویژه‌اش در اقتصاد کشور و حجم بالای تردد، اهمیت دوچندانی دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور این اداره کل به بکار گیری تجهیزات ( 20 دستگاه از انواع ماشین‌آلات راهداری ) و امکانات خود با هدف بالابردن ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه، نسبت به ایمن‌سازی، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی خاکی محورهای شریانی سوادکوه، هراز، کندوان و ساری –کیاسر (فولاد محله) به طول 52 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد اقدام کرد.

نجفی گفت: شانه‌سازی‌ها، پاکسازی و حفظ حریم جاده‌ها، تامین فضای پارک اضطراری خودروها در کاهش سوانح جاده‌ای موثر است.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که عواملی مانند خستگی و خواب‌آلودگی، حواس‌پرتی و عجله در تصادفات نقش اساسی داشته، تصریح کرد: رانندگان در مسافت‌های طولانی پس از دو ساعت رانندگی، حتماً استراحت ۱۵ دقیقه‌ای را جدی بگیرند تا سفر ایمن‌تری را برای خود، خانواده و سایر هم‌وطنان فراهم کنند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • behr 0 0

    در كليه راه هاي مورد نياز براي ايمني ميتواند انجام شود -