| کد خبر: 193959 |

◄ سرعت کار در مترو متناسب با تزریق اعتبارات متغیر است

رئیس هیئت‌مدیره راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، از تلاش به منظور به ثمر نشستن بخش عمده‌ای از پروژه‌های مترویی در سال 98، خبر داد.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، از تلاش به منظور به ثمر نشستن بخش عمده‌ای از پروژه‌های مترویی در سال 98، خبر داد.

محمد نعیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، با تاکید به این نکته که، همکاران ما به‌شدت در بخش ساخت مترو فعال هستند تا بخش عمده‌ای از پروژه‌ها در سال 98 به سرانجام برسد و مورداستفاده شهروندان قرار بگیرد، اظهار کرد: جدای از ساخت مترو چندین طرح مطالعاتی وجود دارد که باید در سال جاری به نتیجه برسد ازجمله، توسعه شرق و غرب خط4 و مطالعات خطوط ۱۰ و یک خط دیگری که اولویت آن باید مشخص شود. پروژه پایانه‌های اکباتان، آزادگان و شهید کلاهدوز هم از برنامه‌های جاری ما هستند.

وی با تأکید بر این‌که تقریباً 40 تا 45 درصد کل وزن کار مترو را  تجهیزات تشکیل داده است و آن‌هم دارای سختی‌های خاص خود هست، افزود: این‌ها مواردی است که طبق برنامه در سال جاری به نتیجه خواهد رسید. درعین‌حال باید تلاش زائدالوصفی برای تعمیق ساخت داخل تجهیزات و واگن مترو داشته باشیم.

نعیمی‌پور در پاسخ به این پرسش که چقدر از برنامه ساخت مترو در کشور عقب هستیم، ابراز داشت: برنامه‌های سال گذشته مترو تحت تأثیر عوامل مالی قرار گرفت. هرچند که در عمل به وعده‌های داده شده به‌منظور افتتاح تونل‌ها و ایستگاه‌ها در خطوط 6 و 7 به نتیجه رسیدیم اما اعتبارات تخصیص داده شده به مترو بسیار محدود بود و امکان تعریف کارهای جدید را از شرکت مترو تهران گرفت.

این مقام مسئول با یادآوری این مهم که، در خط 7 در مجموع 22 ایستگاه پیش‌بینی شده که تا آخر مرداد 10 ایستگاه آن به بهره‌برداری می‌رسد و باقی آن به‌تدریج تا آخر سال 98 افتتاح می‌شود، ابراز داشت: دلیل خیلی واضحی برای عقب‌ماندگی‌ها در ساخت، تجهیز و تکمیل مترو وجود دارد آن‌هم نبود خط اعتباری برای فاینانس است.

 وی گفت: روزهای پایانی تیرماه سال 98 را پشت سر گذاشتیم و ما در شرکت ساخت مترو هنوز پولی به‌جز حدود 50 میلیارد تومان برای ادامه کار ساخت مترو از شهرداری دریافت نکرده‌ایم. نبود منابع مالی تأثیر خیلی زیادی در سرعت و یا کندی روند نحوه کارکرد پیمانکار دارد. به‌هرحال می‌توان گفت، عدم پیشرفت در دریافت منابع مالی به‌مراتب بیش‌تر از عدم پیشرفت در اجرا است.

نعیمی‌پور در تشریح جزئیات خط 6 مترو و تفاوت آن با دیگر خطوط، گفت: مسئله ما در مترو خط 6 متفاوت است، در این خط تونل و ریل مترو آماده بوده و بحث مهم آن تأمین تجهیزات است البته این‌گونه نیست که مشکل ساختمانی در مترو خط 6 نداشته باشیم اما امیدوار هستیم که با تخصیص اعتبار که شاید در مردادماه محقق شود، به برنامه از پیش تعیین‌شده برسیم.

رئیس هیئت‌مدیره راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، خاطرنشان کرد: وعده داده‌ شده تا برای بهره‌برداری از خط 6 مترو تا پایان سال به 90 درصد برسد. در خط 6 عملیات ساخت به‌خوبی پیش می‌رود و اگر منابع مالی آن نیز به‌موقع تأمین شود، در زمان اعلام‌شده این خط به مردم خدمات‌رسانی خواهد کرد. به‌تناسب دریافت اعتبار، سرعت کار در مترو نیز افزایش پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.