| کد خبر: 193910 |

◄ بیانیه سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری ایران‌ایرتور

سازمان خصوصی‌سازی پیرو اظهارات نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد، پیرامون واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مبنی بر اینکه واگذاری این شرکت هواپیمایی غیرقانونی بوده و نحوی تشریفات آن به درستی رعایت نشده، بیانیه صادر کرده است.

تین نیوز

سازمان خصوصی‌سازی پیرو اظهارات نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد، پیرامون واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مبنی بر اینکه واگذاری این شرکت هواپیمایی غیرقانونی بوده و نحوی تشریفات آن به درستی رعایت نشده، بیانیه صادر کرده است.

به گزارش تین نیوز، در این بیانیه آمده است: پیرو درج مطالب خلاف واقع از سوی جناب آقای پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیرامون واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور بیانیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌گردد:

مدتی است عده‌ای بدون ارائه هیچ سند و مدرکی خصوصی‌سازی را مورد ناجوانمردانه‌ترین تهمت‌ها و افتراها قرار داده‌اند.

زمانی ادعا کردند که ماشین‌سازی تبریز به ده هزار میلیارد تومان می‌ارزد ولی به ۷۰۰ میلیارد تومان واگذارشده است، این در حالی است که همان موقع ماشین‌سازی تبریز به همان قیمت ۷۰۰ میلیارد تومان بارها به مزایده عمومی گذاشته شد و هیچ شخصی متقاضی خرید آن نبود. 

اخیراً نیز از سوی آقای پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادعا شده است که شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد ولی توسط سازمان خصوصی‌سازی به قیمت ۳۴ میلیارد تومان و بدون طی مراحل قانونی واگذار شده است و این در حالی است که در مزایده و واگذاری اول در سال ۱۳۹۰، ایران ایرتور از طریق مزایده عمومی به شرکتی خصولتی واگذار شده بود که به دلیل عدم ایفای تعهدات خریدار و همچنین معوق شدن چندین قسط آن، مجدداً این شرکت در طی ۴ نوبت و در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ از طریق مزایده عمومی به مبلغ ۳۴ میلیارد تومان عرضه شد که مشتری و متقاضی نداشت، و لذا مجدداً این شرکت در تاریخ بیست و سوم، شهریور سال 94 به قیمت پایه ۳۴ میلیارد تومان از طریق مزایده عمومی عرضه شد که یک نفر شرکت‌کننده برای این عرضه وجود داشت و با قیمت پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه به‌عنوان برنده مزایده شناخته شد و واگذاری صورت گرفت.

در واگذاری جدید این بار خریدار به تعهدات خود پایبند بوده و نه تنها تمام اقساط خود را پرداخت کرده و ضمناً با اصلاح ساختاری بزرگ در این شرکت و سرمایه‌گذاری قابل توجه، از این شرکت در حال نابودی، یک شرکت پویا، سرحال و موفق ساخته است. در واقع اتهام سازمان خصوصی‌سازی  و بخش خصوصی در این مزایده و فروش شرکت ایران ایرتور این است که چرا شرکتی که در حال ورشکستگی و تعطیلی بوده، با خصوصی‌سازی احیا شده و جان دوباره گرفته و ارزش پیدا کرده است؟ مگر انتظار از خصوصی‌سازی غیر از این بوده است؟چرا نمی‌خواهیم شرکت‌های راکد و ورشکسته و ناموفق را سروسامان دهیم و از احیا آن‌ها عصبانی هستیم؟

چرا از ادعا کننده‌ای که هیچ مرجع و مبنایی برای ادعای خود اعلام نکرده سؤال نمی‌شود که کل این ادعا بر چه اساسی صورت می‌گیرد؟ چرا تهمت زدن و افترا گفتن این‌قدر آسان شده است؟ چرا با آبروی یک سازمان قانونمند و کارکنان آن به‌عنوان انسان‌های پاکی که در عرصه اقتصادی ،خالصانه و با رعایت قانون و مقررات تلاش می‌کنند این‌گونه رفتار می‌شود؟ آیا درست است با خریدار بخش خصوصی در سال رونق تولید که یک شرکت ورشکسته را به بازدهی، سوددهی و رونق و پیشرفت می‌رساند این‌گونه رفتار شود و با ایراد اتهامات واهی به فروشنده و خریدار قیمت موهومی یک شرکت ملاک ادعا قرار گیرد؟ 

در پایان سازمان خصوصی‌سازی بار دیگر اعلام می‌کند آنچه واگذار شده هم دقیقاً بر اساس قانون بوده و هم موجب رشد و شکوفایی اقتصادی و تعالی شرکت شده است و حق تعقیب قضایی و کیفری افتراها و تهمت‌های ایراد شده را برای خود محفوظ می‌داند و امیدوار است با تدبیر مقامات محترم قضایی و دولتمردان،  باب افترا و تهمت به خصوصی‌سازی بسته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.