| کد خبر: 193895 |

◄ 6 اقدام ضروری برای ایمن‌سازی راه‌ها

ایمن‌سازی راه‌های در دست بهسازی و احداث هر روز مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که بسیاری از تصادفات رانندگی به‌دلیل «تغییرات هندسی راه‌ها» و فقدان علائم متناسب با آن اتفاق می‌افتد.

تین نیوز

در فصول مختلف به‌ویژه ایام نوروز توسط متولیان راه‌ها (پلیس، ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، پزشکی قانونی و...) آمارهای متنوعی (گاهی متناقض) از وضعیت ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای اعلام می‌شود.

از آنجایی‌که عموماً این آمارها عام و فاقد جزئیات مشخص است، انتظار می‌رود با توجه به اهمیت مسئله در تامین جانی، مالی، زمانی و... تک تک آحاد جامعه، متولیان امر نسبت به شفاف‌سازی اقدامات عملی بر اساس استانداردهای ایمنی راه‌ها از جمله، آیین‌نامه علائم راه‌ها، نشریات و دستورالعمل‌های راه‌های سازمان برنامه، آشتو و... مبادرت نمایند.

بدین منوال باید:

1- نقاط پرحادثه‌ راه‌ها و میزان تلفات موجود در آنها با ذکر آمار و ارقام متناسب از طریق رسانه‌های مختلف از جمله رادیو راهبران و... آگاه‌سازی شود.

2- در علائم نصب شده در جاده‌ها بر اساس آخرین اصلاحیه آیین‌نامه علایم و به میزان تغییرات انجام شده در راه‌ها از جمله توسعه و تعریض راه‌ها، همچنین گسترش طولی و عرضی نقاط روستایی و شهری بازنگری شود.

3- بازرسی مشترک متولیان ایمنی راه‌ها، از محورهای مواصلاتی به‌صورت دوره‌ای با اعلام نیازمندی‌های ایمنی و چگونگی اصلاح آن صورت پذیرد.

4- علائم افقی راه‌ها در اولویت نخست ایمن‌سازی‌ها باشد. بدین منظور، در نقاط پرحادثه‌ عابران پیاده با استفاده از خطوط  و نقوش ایمن‌سازی انجام شود.

5- ایمن‌سازی راه‌های در دست بهسازی و احداث هر روز مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که بسیاری از تصادفات رانندگی به‌دلیل «تغییرات هندسی راه‌ها» و فقدان علائم متناسب با آن اتفاق می‌افتد.

6- تابلوهای هوشمند و ایستگاه‌های سرعت‌سنج در جاده‌ها افزایش یابند.

7-و..

* کارشناس حمل‌ونقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.