| کد خبر: 193883 |

◄ همکاری صنعت مترو با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان

​مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه: از طریق ایجاد ارتباط و تعامل موثر و مفید صنعت ریلی و دانشگاه می توان ضمن بومی سازی، صادر کننده قطعات در صنعت مترو باشیم.

تین نیوز
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه ظرفیت های مناسبی در کشور برای تحقق بومی سازی صنعت مترو وجود دارد، گفت: از طریق ایجاد ارتباط و تعامل موثر و مفید صنعت ریلی و دانشگاه می توان ضمن بومی سازی، صادر کننده قطعات در صنعت مترو باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با تاکید بر ضرورت اتصال دانشگاه، صنعت و بازار، گفت: ارتباط تنگاتنگ این مجموعه ها؛ نقش غیرقابل انکاری در توسعه و بهینه سازی صنعت ریلی در حوزه مترو دارد. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید در راستای رفع نیازهای صنعت، آموزش و پژوهش گام بردارد ، افزود: ارتقای کیفی صنعت مترو در گروی ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان است به همین دلیل در اولویت های کاری خود در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بر این امر تاکید ویژه ای داریم.

امام با بیان اینکه دانش فنی در صنعت متروی تهران مطابق با استانداردهای بین المللی است، تصریح کرد: تلاش داریم تا با افزایش ارتباط بین متروی تهران ودانشگاه ؛ ضمن آشنایی اساتید و دانشجویان با تکنولوژی های نوین به‌کار رفته در صنعت مترو ؛ اقدمات صنعتگران متروی تهران نیز به آنان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری بسیار موثر است، گفت: در راستای بومی سازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز ایستگاه های مترو و تجهیزات تعمیرگاهی ناوگان؛ مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی؛ در سال 97 تفاهم نامه ای بین شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و جهاد دانشگاهی منعقد گردید تا از کلیه ظرفیت های ارزنده موجود در این نهاد دانش بنیان استفاده لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تعاملات خود در زمینه های مختلف را با دانشگاه افزایش خواهیم داد تا بتوانیم با اتکا به توان داخلی و ظرفیت علمی و تخصصی کشور؛ ظرفیت جا به جایی بیش از 2 میلیون سفر در روز را در گام نخست و درآینده نه چندان دور به 5 میلیون مسافر افزایش دهیم .

امام با اشاره به تسریع در روند بومی سازی ، تصریح کرد: لازم است در راستای ارتقای سطح علمی نیروهای فنی و متخصص و گسترش صنعت مترو در بخش دانش تجهیراتی ؛ همکاری های چند جانبه بین شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با دانشگاه و شرکت های داخلی با توان بالای مهندسی برقرار شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه باید بیش از پیش در صنعت مترو به دانش فنی روز دنیا مجهز شویم، گفت: همکاری متقابل در زمینه ساخت سیستم رانش واگن(موتور قطار)، کمک به انتقال دانش فنی تجهیزات ، طراحی و ساخت سیستم های کنترلی واگن و پست های برق؛ بخشی از اهداف ما در افزایش تعامل با دانشگاه به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تاکید بر دانش‌بنیان شدن فرایند های تحقیق و توسعه قطعات مترو،گفت: شرکت های دانش بنیان باید در عرصه صنعت مترو بیش از پیش فعال شوند.

وی افزود: امیدواریم که با کمک دانشگاه و شرکت های دانش بنیان؛ شاهد ساخت حداکثری تجهیزات واگن های مترویی در داخل کشور باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.