| کد خبر: 193882 |

◄ اعزام بیش از 85 هزار زائر به سرزمین وحی

​بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در پایان بیست و هشتمین روز از عملیات اعزام زائران خانه خدا 85864 مشتاق، به سرزمین وحی اعزام شدند.

تین نیوز

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در پایان بیست و هشتمین روز از عملیات اعزام زائران خانه خدا 85864 مشتاق، به سرزمین وحی اعزام شدند.

 
 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، بر اساس آمار تا دیروز(13 مرداد)، این تعداد زائر توسط 349 پرواز شرکت هواپیمایی هما، از 19 فرودگاه شامل فرودگاه‎های همدان، شیراز، اهواز، بوشهر، زنجان، یزد، ساری، گرگان، بیرجند، زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، رشت، کرمان، اصفهان، تبریز، ارومیه، مشهد، و امام خمینی(ره) به فرودگاههای مدینه و جده اعزام شدند.

به این ترتیب تا پایان بیست و هشتمین روز از عملیات حج با اعزام 97 درصد زائران خانه خدا، 193 پرواز به فرودگاه مدینه و 156 پرواز به فرودگاه جده اعزام شده‎اند که از این بین بیش از 83 درصد پروازها با تعجیل، به موقع و یا با کمترین تاخیر و باقی نیز با تاخیر بالای 30 دقیقه انجام شده‎اند.

بر همین اساس امروز، 14 مرداد، در بیست و نهمین روز از عملیات حج فرودگاه‎‎های ارومیه، مشهد، و امام خمینی(ره)، در قالب شش پرواز دیگر حدود 1500 زائر را رهسپار فرودگاه جده خواهند کرد.

این پروازها از 17 تیر آغاز شده است و طبق برنامه تا 14 مرداد به پایان می‎رسید که با توجه به افزایش 2000 سهمیه اعزام زائران ایرانی، این زمان تا 16 مرداد افزایش یافته است. به این ترتیب امروز عملیات حج در فرودگاه‎های مشهد و ارومیه به پایان خواهد رسید و فردا، 15 مرداد، فرودگاه‎های اصفهان و تبریز هر کدام یک پرواز و فرودگاه امام خمینی(ره) سه پرواز انجام خواهد داد و آخرین پرواز نیز در روز 16 مرداد، از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.