| کد خبر: 193861 |

◄ پاسخ مشاور سازمان خصوصی‌سازی به «مفت‌فروشی» ایران‌ایرتور

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه فرآیند واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به طور کاملاً قانونی و شفاف انجام شده است، گفت: در چند نوبت برگزاری مزایده این شرکت مشتری وجود نداشت.

تین نیوز

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به موارد مطرح شده مبنی بر آنچه «مفت فروشی ایران ایرتور» از جانب نماینده مشهد مطرح شده، با بیان اینکه فرآیند واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به طور کاملاً قانونی و شفاف انجام شده است، گفت: در چند نوبت برگزاری مزایده این شرکت حتی مشتری نداشت.

سید جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در رابطه با ادعای نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس، مبنی بر اینکه واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور غیرقانونی بوده و نحوی تشریفات آن به درستی رعایت نشده و رانت بسیاری در آن وجود دارد، عنوان کرد: مزایده شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برگزار شده است و افراد پاکت داده‌اند و حتی دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی در مزایده حضور داشتند و پاکت‌ها در حضور افراد باز شد.

وی در ادامه افزود: زمانی که آقای پژمان فر اعلام می‌کنند که تشریفات مزایده طی نشده است بدان معناست که اصلاً مزایده‌ای برگزار نشده است این در حالی است که تاریخ مزایده هم مشخص است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی بیان اینکه ما دو تا سه نوبت مزایده گذاشتیم اما مشتری نیامد، ابراز کرد: این موضوع نشان می‌دهد که اگر قیمت پایین بود باید دیگران هم شرکت می‌کردند، زمانی که شما بنگاهی را ارزان و یا مفت بفروشید باید بلافاصله افراد بسیاری زیادی متقاضی شوند.

سبحانی گفت: زمانی که ما همه فرآیند مناقصه را طی کرده‌ایم و چند نوبت آگهی در روزنامه زده‌ایم بدان معناست که تشریفات قانونی برگزاری این مزایده طی شده اما اینکه چطور ایشان این موضوع را رد می‌کنند جای سؤال است.

وی در پاسخ به این سوال که آقای پژمان فر اعلام کرده‌اند که مستندات را به صورت کامل در اختیار قوه قضاییه قرار داده‌اند آیا سازمان خصوصی‌سازی هم اقدام به این کار کرده است؟ گفت: تاکنون هیچ مرجع قضایی این موضوع را از ما نخواسته است اما اگر لازم باشد قطعاً این کار را انجام خواهیم داد چرا که فرآیند کار کاملاً قانونی و ضابطه‌مند انجام شده است.

سبحانی با بیان اینکه مزایده ایران ایرتور در سال 90  با حدود  7 میلیارد تومان قیمت پایه در مزایده انجام شد، افزود: در این مزایده شرکت هسایار با رقم حدود 48 میلیارد تومان برنده می‌شود اما در نهایت اقساط خود را نمی‌تواند به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کند و طبیعی است که ما به مانند همه مزایده‌هایی که برگزار می‌کنیم اگر احیاناً خریدار در انجام تعهدات خود ناتوان باشد در ابتدا از آن وکالت می‌گیرم و ما نیز با وکالتی که از شرکت هسایار داشتیم دو نوبت مزایده برگزار کردیم اما مشتری نیامد.

طبق گفته او؛ در نهایت در مزاید سوم یک مشتری آمد و تمام اقساط خود را پرداخت کرد این در حالی است که عنوان می‌شد این شرکت اقساط خود را پرداخت نکرده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در این چند سالی که ایران ایرتور به بخش خصوصی واگذارشده شرایط بسیاری بهتری را داشته و اقدام به توسعه ناوگان خود کرده است، تصریح کرد: این مزایده در سال 94 برگزار شده است حال چطور است که با گذشت این همه سال ایشان اخیرا اقدام به طرح این موضوع کرده‌اند.

سبحانی گفت: در سال 94 این شرکت حتی یک هواپیمای فعال نداشته و تمام هواپیماهایش زمین‌گیر بوده و نباید شرایط امروز این شرکت را با آن زمان مقایسه کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    شكست روند خصوصي سازي در كشور كه با چپاول بين المال به نفع عده اي خاص صورت گرفته نشان از چرت بودن اين اظهارات دارد دور زدن قانون و بز خري اين شركت اظهر من الشمس است اگر در اين مملكت نيروي نظارتي قوي وجود داشت بيشتر مديران سازمان خصوصي الان تو زندان بودند