| کد خبر: 193851 |

رئیس اداره ایمنی راهداری همدان:

کارت هوشمند رانندگان کامیون‌های دارای اضافه تناژ باطل می شود

حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌ها ارتباطی می شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می شود.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: کارت هوشمند رانندگان کامیون‌های دارای اضافه تناژ باطل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مصطفی وصالی در نشست ایمنی و ترافیک شهرستان کبودرآهنگ بر همکاری پلیس برای متوقف کردن رانندگانی که مرتکب حمل بار بیش از ظرفیت کامیون( اضافه تناژ) تأکید کرد و افزود: با اعلام اینگونه تخلفات از سوی پلیس این رانندگان مشمول جریمه و در صورت تکرار ابطال کارت هوشمند خواهند شد.

وی افزود: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌ها ارتباطی می شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی همچنین در خصوص ایجاد عوامل هشدار دهنده برای مدارس حاشیه راه ها، موتورسیکلت سواران گفت: آموزش ایمن سازی مدارس در استان به شکل تئوری و فیزیکی انجام می شود.

وصالی ادامه داد: این آموزش ها در مدارس به شکل آموزش های کلاسیک مبانی ایمنی تردد از جاده ها و کمک های اولیه، توزیع لوازم التحریر و محصولات فرهنگی و همچنین برای موتورسواران، استفاده از کلاه ایمنی و پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن هنگام عبور از عرض جاده و کاهش سرعت رانندگان در محدوده مدارسی که در مسیر جاده قرار دارند، بوده است.

ضرورت اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی در حوزه ایمنی

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز بر ضرورت لزوم آموزش همگانی و اجرای برنامه های موثر فرهنگی در حوزه ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان تأکید کرد.

غلامرضا بیرنگ با اشاره به اینکه آموزش، راهبرد اصلی برای کاهش حوادث رانندگی است، گفت: باید نسبت به افزایش آگاهی مردم و مشارکت عمومی در زمینه حوادث رانندگی با اجرای برنامه‌های موثر آموزشی مناسب نسبت به تغییر رفتار عموم مردم در موضوع رانندگی و رعایت قوانین در جاده‌ها اقدام کرد.

وی افزود: با آسیب شناسی و شناخت صحیح از عوامل وقوع حوادث رانندگی، به شکل مسأله محور باید حرکت کنیم.

بیرنگ به بیان معضلات فرهنگی در سرقت علائم هشداردهنده منصوبه از سوی اداره ایمنی و حریم اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه در مدت سه ماه امسال ۱۵ عدد چراغ چشمک زن در این محور به سرقت رفته است.

وی از رسانه‌های جمعی خواست در زمینه افزایش برنامه‌های آموزش همگانی در خصوص امور ترافیکی برای مردم تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.