| کد خبر: 193832 |

◄ نتیجه اقتصاد دستوری؛ تن-کیلومتر دستوری

در پاسخ به این تن کیلومتر باید به دولت گفت که ما رانندگان و کامیونداران نه یارانه سوخت می‌خواهیم، نه لاستیک التماسی، نه تن-کیلومتر فرمایشی فقط می‌خواهیم دولت در اقتصاد حمل‌ونقل جاده‌ای دخالت نکند.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا معتقد است به‌روزرسانی دیرهنگام تن-کیلومتر نماد دیگری از اقتصاد دستوری بوده و این در حالی است اگر دولت دست از سر اقتصاد بردارد کارها به خودی خود درست پیش می‌رود.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی راننده خود مالک در گفت‌و‌گو با این شبکه خبری اظهار کرد: به‌روزرسانی دیرهنگام تن-کیلومتر نماد دیگری از اقتصاد دستوری بود.

وی گفت: نرخ سوخت دستوری، لاستیک التماسی، تن-کیلومتر دستوری، نوسازی ناوگان به‌روش تزریقی و ... همه اجزای اقتصاد دستوری هستند.

او افزود: بدیهی است که در اقتصاد دستوری رانت غوغا می‌کند و اصولاً خود رانت‌خواران نمی‌گذارند اقتصاد از حالت دستوری خارج شود.

این راننده خود مالک اظهار کرد: در اقتصاد دستوری، همچنین اجزای اقتصاد از کامیوندار و راننده و گاراژچی و دلال و لوازم فروش و مکانیک همه ناراضی و در حال نق زدن هستند.

جلیلی بیان کرد: در این نوع اقتصاد، هیچ‌کس مسئولیت‌پذیر نیست و همه تقصیر را به گردن دیگران و در نهایت حاکمیت می‌اندازند، حق هم دارند چون وقتی فرد مسئولیت‌پذیر بار می‌آید که آزادی انتخاب داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که با تحلیل ریشه‌ای موضوع به‌روزرسانی تن کیلومتر مشخص می‌شود که نرخ مبنای 1400 ریال اصلاً رضایت بخش نیست، گفت: در حال حاضر هزینه تمام شده تن کیلومتر براساس محاسبات نرم افزاری بالاتر از 2500 ریال است.  

جلیلی افزود: ضمن این‌که کرایه‌های توافقی در حد تن-کیلومتر 1700 تا 1800 ریال بسته می‌شوند اما متاسفانه نهاد سیاستگذار پس از برو و بیا و بگیر و ببند و جلسه و ...  تن کیلومتر 1400 ریال را تصویب کرد که البته از این سیستم بعید نبود.

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به این تن کیلومتر باید به دولت گفت که ما رانندگان و کامیونداران نه یارانه سوخت می‌خواهیم، نه لاستیک التماسی، نه تن-کیلومتر فرمایشی فقط می‌خواهیم دولت در اقتصاد حمل‌ونقل جاده‌ای دخالت نکند.

جلیلی تاکید کرد: اگر حاکمیت دست از سر اقتصاد بردارد کارها خودش درست می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 1 0

    زنده باد اقتصاد آزاد

  • سعید 1 0

    احسنت. با طناب پوسیده ی دولت به داخل هیچ چاهی نباید رفت.
    به خیر دولت امید نیست، شر نرساند.