| کد خبر: 193747 |

موضع‌گیری خاص وزیر کار درباره هدفمندی یارانه‌ها

مسئولیت قانونی تدوین آیین نامه حذف پردرآمدها بر عهده کدام دستگاه است؟

تین نیوز

 تنها یک هفته از مهلت قانونی تدوین آیین نامه حذف یارانه پردرامدها باقی مانده اما وزیر کار سازمان برنامه و بودجه را مسئول تدوین آئین نامه حذف یارانه پردرامدها معرفی کرده است.​

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر کار در گفتگویی درباره حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه، تاکید کرده، آیین نامه اجرایی حذف دهک‌های بالای درآمدی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در دولت تصویب و به زودی ابلاغ و اجرا می شود.

وی  با بیان این‌که کارگروهی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور در این کارگروه عضو هستند که با همکاری سازمان و وزارتخانه‌ها آیین نامه اجرایی می‌شود.

موضوع حذف یارانه پردرامدها حدود یک ماه قبل از سوی هیئت دولت به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است. بر اساس مصوبه 19 تیر ماه هیئت دولت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است، با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کشور طی دستورالعملی که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه تهیه می‌کند، نسبت به شناسایی و حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها اقدام کند.

متن صریح مصوبه هیئت دولت نشان می‌دهد وزارت کار و نه سازمان برنامه و بودجه مسئول اصلی تدوین آیین‌نامه شناسایی دهک‌های پردآمد است. حالا بایستی منتظر ماند و دید در مدت کم‌تر از یک هفته به موعد ذکر شده در این مصوبه دولت، وزارت کار چگونه به حذف یارانه افراد پردرآمد اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.