| کد خبر: 193732 |

مرکز هوشمند پایش تصویری در سمنان راه‌اندازی شود

استاندار سمنان به عوامل اصلی تصادفات درون‌شهری اشاره کرد و مهم‌ترین آن را نبود دوربین‌های نظارتی و اعمال نشدن قانون از طریق سامانه‌های هوشمند عنوان کرد.

تین نیوز

 استاندار سمنان گفت: باید ظرف چند ماه آینده مرکز هوشمند پایش تصویری و کنترل ترافیک شهری در شهرستان سمنان راه‌اندازی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا آشناگر در جلسه فنی تخصصی استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند نظارتی استان سمنان با ضمن ابراز گلایه‌مندی از کوتاهی برخی از مدیران استان در انجام وظایفشان اظهار داشت: هر مدیر و مسئولی موظف است در چارچوب وظایف تعریف‌شده به احسن وجه وظایف محوله را عملیاتی کند و به وظیفه خود بدون اما و اگر و توجیه عمل کند.

وی خطاب به فرمانداران و شهرداران استان گفت: فرمانداران باید به‌طور مستقیم فعالیت‌های مدیران را رصد کنند و شهرداران نیز نسبت به ایجاد بستر نظارتی و ترافیکی در شهرها هر چه سریع‌تر اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار سمنان به عوامل اصلی تصادفات درون‌شهری اشاره کرد و مهم‌ترین آن را نبود دوربین‌های نظارتی و اعمال نشدن قانون از طریق سامانه‌های هوشمند عنوان کرد و گفت: نصب این دوربین‌ها از آمار تصادفات درون‌شهری می‌کاهد.

آشناگر با خطابی هشدار گونه به مسئولان امر در مورد سهل‌انگاری در نصب دوربین‌های نظارتی و پایش تصویری در هر یک از شهرستان‌های استان گفت: فرمانداران موظف هستند نسبت به راه‌اندازی سامانه هوشمند پایش تصویری اقدامی جدی انجام دهند.

وی تصریح کرد: سهل‌انگاری و کوتاهی در استقرار سامانه هوشمند پایش تصویری از سوی هیچ‌یک از شهرداران و فرمانداران استان قابل‌پذیرش نیست و گزارش هرگونه اهمال در این زمینه به دبیرخانه شورای امنیت کشور ارسال خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه لازم است اعتبارات کافی و لازم حوزه عبور و مرور در بودجه شهرداری‌ها لحاظ شود گفت: هزینه راه‌اندازی این سامانه در شهرستان‌های مختلف استان باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظر گرفته شود.

آشناگر تأکید کرد: هزینه و اعتباری که برای استقرار این سامانه در نظر گرفته می‌شود نباید به‌هیچ‌وجه در محل دیگری هزینه شود؛ بنابراین تخلف از این موضوع با جدیت برخورد می‌شود.

وی بیان داشت: شهرداری باید دسترسی دستگاه‌های امنیتی و فرمانداری‌ها را به سامانه‌های هوشمند در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.