| کد خبر: 193691 |

در واکنش به اقدام عجیب کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛

ورود خودروهای دو دیفرانسیل به جنگل های هیرکانی را متوقف کنید

آگهی برگزاری رالی دو دیفرانسیل به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی موجب تعجب و نگرانی مسئولان مرتبط و علاقه مندان محیط زیست شده است.

تین نیوز

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بعد از یک ماه از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی اقدام به برگزاری رالی با خودروهای دودیفرانسیل کرده است مدیر پروژه ثبت جهانی نیز خواستار حذف این اتومبیل ها شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در روزهای اخیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ، تنها بعد از یک ماه از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی که با تلاش سازمانهای مختلفی از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان میراث فرهنگی پس از سالها تلاش انجام شد، تبلیغی را در فضای مجازی انتشار داده که در آن ذکر کرده رالی با خودروهای دو دیفرانسیل در جنگل های هیرکانی از ۲۶ تا ۲۸ مرداد ماه برگزار می شود .

شروع آن نیز از پارکینگ مجموعه ورزشی دیزینریال طالقانی، قزوین، تنکابن، متل قو  و کلاردشت خواهد بود در این تور که به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی برگزار می شود ورود برای همه دارندگان خودروهای دو دیفرانسیل آزاد اعلام شده است. این موضوع واکنش مسئولان مختلف محیط زیست به غیر از سازمان میراث فرهنگی را در پی داشت.  

تا اینکه مدیرمحلی پروژه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در نامه ای که رونوشت آن را به سازمان محیط زیست، سازمان جنگل ها ، میراث فرهنگی و مدیران دیگر پروژه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی ارسال کرده، خطاب به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران نوشته است: «آگهی برگزاری رالی دو دیفرانسیل به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی موجب تعجب و نگرانی مسئولان مرتبط و علاقه مندان محیط زیست شده است. از آنجایی که ثبت این اثر طبیعی بی نظیر پس از سالها تلاش به منظور شناسایی به جهانیان و حفاظت همه جانبه از آن بوده است، برگزاری رالی با این اتومبیل ها در تضاد با اهداف ثبت این اثر ارزشمند است.

بنابراین ضمن درخواست از همه سازمانها ها ، گروهها و اشخاص به حساسیت و توجه بیش از پیش به این موضوه و ارج نهادن به تلاشها پیشنهاد می شود، تور گردشگری مذکور با هدف معرفی ارزش های جنگل های هیرکانی و پاکسازی مناطق مورد نظر، با حذف اتومبیل های دو دیفرانسیل در محدوده جنگل های هیرکانی برگزار شود.»

بخش جالب ماجرا اینجاست که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یکی از بخش های زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی است گویا مسئولان این سازمان، مدیران زیرمجموعه خود را هنوز درباره اهمیت جنگل های هیرکانی توجیه نکرده اند.

در این باره محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، گفت: من با مسئولان کانون صحبت کرده ام آنها گفتند که بخش خصوصی این پیشنهاد را داده و به صورت خودجوش عمل کرده است. ما  هم تاکید کردیم هر آنچه که مربوط به بخش حفاظتی و یا جنگل ها می شود را باید با ما در میان بگذارند در حال صحبت هستیم تا یا این خودروها حذف شود و یا  رالی. 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.