| کد خبر: 193610 |

◄ موتور سواران 34 درصد بیشتر از سرنشینان خودرو در معرض مرگ‌های ناشی از حوادث قرار دارند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، گفت: موتورسیکلت سواران از گروه های آسیب پذیر حوادث جاده‌ای محسوب می‌شوند و ماهیت غیر ایمن این وسیله واستفاده روز افزون آن توسط جوانان با افزایش بروز سوانح ترافیکی همراه است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، گفت: موتورسیکلت سواران از گروه های آسیب پذیر حوادث جاده‌ای محسوب می‌شوند و ماهیت غیر ایمن این وسیله واستفاده روز افزون آن توسط جوانان با افزایش بروز سوانح ترافیکی همراه  است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خراسان جنوبی، مهدی گرجی گفت: موتور سواران 34 درصد بیشتر از سرنشینان خودرو در معرض مرگهای ناشی از حوادث قرار دارند از طرفی آمارها  نشان می دهد حدود13% کشته های سوانح رانندگی در جاده های استان  را راکبین موتور سیکلت تشکیل می دهد که بسیار تکان دهنده و قابل تامل می باشد.

وی افزود: در سالهای اخیر موتور سیکلت با تنوع های  مختلف وارد بازار و روانه جاده ها  و خیابان های درون و برون شهری شهرستان های استان گردیده است و میزان آن  بدلیل ارزانی ، دردسترس بودن و سهولت تردد در ترافیکهای سنگین  بصورت قابل توجهی افزایش یافته  ولی متاسفانه فرهنگ استفاده صحیح و ایمن از این وسیله نهادینه نشده است .

گرجی اظهار داشت : عامل ضربه به سر  دلیل اصلی فوت راکبان موتورسیکلت  بوده  و مصدومیت های  آنان نیز یکی ازمشکلات  ایمنی در راه ها می باشد .که می طلبد فرهنگ سازی بیشتری در زمینه چگونگی استفاده صحیح  از موتورسیکلتها  بعمل آید.

  در همین راستا و به منظور افزایش ایمنی،  ترویج فرهنگ ترافیک و استفاده صحیح از موتورسیکلتها  اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در روستاها ی حاشیه راهها  اقدام به برگزاری دوره های آموزش موتورسیکلت سواران با هدف فرهنگ سازی جهت رعایت کردن مقررات ،افزایش ضریب ایمنی و در نهایت کاهش تصادفات ، تخلفات جاده ای را در دستور کار خود قرار داده است .که به همین منظور  به برگزاری 19 جلسه آموزشی در محل حسینیه ها یا مساجد روستای  حاشیه راهها ی  سطح استان با همکاری ویژه پلیس راه شهرستانها وادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستانهای تابعه و دهیاران  اشاره و افزود در این دوره ها جمعا  894  نفر از ابتدای سال جاری تا کنون آموزشهای لازم را در خصوص چگونگی استفاده صحیح از موتورسیکلتها را فراگرفته اند.

 مهندس گرجی هم‌چنین گفت : پس از اتمام آموزش جهت تشویق و فرهنگ سازی موتورسیکلت سواران  ، به راکبین موتور سیکلت ،کلاه ایمنی ،دستکش ،شبرنگ و لوازم و قطعات موتور سیکلت حسب نیاز هدیه می دهد.

وی در پایان ضرورت اجرای قوانین ومقررات بخصوص استفاده از کلاه ایمنی را توسط موتورسیکلت سوارانی که در حاشیه راههای اصلی تردد می نمایند را  مورد تاکید قرار داد و گفت :با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ سازی در امر استفاده صحیح از موتور سیکلت ها   اظهار امیدواری نمود تا پایان سال جاری بتوانیم با برنامه ریزی و اولویت بندی بیش از 30 روستای دیگر را با اولویت روستاهای حاشیه راههای شریانی و اصلی  از امر آموزش بهره‌مند کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.