| کد خبر: 193558 |

◄ مصوبه مجلس که شرایط ناوگان یخچال‌دار ایران را متحول می‌کند

تحقق این امر زمینه رشد و شکوفایی و منبع درآمد بسیار مطلوب و چشمگیری برای حمل‌و‌نقل بین‌المللی یخچال‌دار ایران خواهد بود.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون حمل‌و‌نقل بین‌المللی موادغذایی فسادپذیر موافقت کردند که یک فعال صنفی این الحاق را موفقیتی بزرگ برای کشور ایران ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در این زمینه به این شبکه خبری گفت: موضوع مورد اشاره کنوانسیون جهانی و بسیار مهم ATP  است یعنی کنوانسیون جهانی حمل‌‌‌ونقل مواد غذایی و فاسدشدنی که گواهینامه حمل آن با عنوان اختصاری FRC  و مختص حمل‌و‌نقل ناوگان یخچال‌دار است، به ناوگان یخچال‌دار تعلق می‌گیرد.

عبدالله خانعلی افزود: ناوگان یخچال‌دار کشورهایی که عضو این کنوانسیون نیستند اجازه حمل و جابه‌جایی این مواد را در کشورهای عضو ندارند.

وی تاکید کرد: یکی از محدودیت‌ها جابه‌جایی خون و فرآورده‌های خونی است که در حال حاضر جهت فرآوری و تفکیک اجزای خون به کشورهای اروپایی از جمله آلمان ارسال و پس از انجام عملیات مخصوص مجددا به ایران بازگردانده می‌شود و متاسفانه به‌دلیل اینکه ایران جزو این کنوانسیون نیست ناوگان یخچال‌دار ایرانی مجاز به بارگیری و حمل آن نیست و ناوگان یخچال‌دار ترکیه‌ای با دریافت هزینه‌های بسیار این کار را انجام می‌دهند.

خانعلی خاطرنشان کرد: الحاق کشور ایران به کنوانسیون جهانی حمل‌و‌نقل مواد غذایی و فاسد شدنی A T P و دریافت گواهینامه F R C  موفقیتی بزرگ برای کشور ایران، دولت، مسئولان وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری، رانندگان و ناوگان یخچال‌دار حامل کننده حمل‌و‌نقل مواد غذایی و فاسد شدنی محسوب می‌شود.

این فعال صنفی به تین نیوز گفت: تحقق این امر زمینه رشد و شکوفایی و منبع درآمد بسیار مطلوب و چشمگیری برای حمل‌و‌نقل بین‌المللی یخچال‌دار ایران خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، نمایندگان مجلس روز گذشته (سه‌شنبه 8 مرداد) با ۱۶۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالفت و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر، با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حمل‌و‌نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر موافقت کردند.

به موجب ماده واحده این لایحه به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به موافقنامه حمل‌و‌نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای این گونه جابه‌جایی‌ها (مورخ یکم سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی برابر با دهم شهریور ۱۳۴۹ هجری شمسی) به شرح پیوست مشتمل بر ۲۰ ماده، سه ضمیمه و ۶ پیوست ملحق شود و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقنامه تودیع کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.