| کد خبر: 193513 |

دوربین های ثبت تخلف خوزستان به ۸۳ عدد خواهند رسید

بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور و استان شامل حمل کالا و جابجایی مسافر از طریق جاده انجام می شود که این موضوع اهمیت توجه به زیرساخت ها در خوزستان را نشان می دهد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سعی می شود تا پایان شهریورماه تعداد دوربین های ثبت تخلف استان به ۸۳ عدد برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: این اداره کل در حوزه راهداری وظیفه حفظ و نگهداری راه ها و در حوزه حمل و نقل نیز وظیفه بهره برداری و برنامه ریزی برای شبکه حمل و نقل را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان یک استان حمل و نقلی است و شقوق مختلف حمل و نقل اعم از دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای در خوزستان فعال هستند، افزود: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور و استان شامل حمل کالا و جابجایی مسافر از طریق جاده انجام می شود که این موضوع اهمیت توجه به زیرساخت ها در خوزستان را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: در این راستا طی سال های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و این روند تاکنون نیز ادامه داشته است تا سطح سرویس مناسب و ایمنی در استان به منظور جابجایی کالا و مسافر برقرار باشد.

بهرامی نیا تأکید کرد: در حال تلاش هستیم تا خوزستان در بحث جاده ای به استانداردهای لازم برسد.

وی با بیان اینکه در خصوص رفع نقاط حادثه خیز، ماده ۱۰۸ قانون ۵ ساله برنامه ششم تکالیفی را ملزم کرده است، اذعان کرد: علی رغم افزایش تعداد خودروها و سفرهای جاده ای در خوزستان طی ۸ سال گذشته، خوشبختانه کاهش تصادفات منجر به فوت در استان طی این بازه زمانی روند نزولی را نشان می دهد بطوریکه تلفات جاده ای از ۸۴۰ نفر در ۸ سال گذشته به ۵۳۴ نفر در سال ۹۷ رسیده است که این کاهش روند برنامه ریزی و همکاری موثر دستگاه های متولی ایمنی حمل و نقل را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: علی رغم محدودیت های اعتبار به ویژه در دو سال گذشته سعی شده اقدامات موثری را در حوزه رفع نقاط حادثه خیز داشته باشیم اما برای انجام اقدامات موثرتر، نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.

بهرامی نیا در ادامه با تأکید بر اینکه تعداد گشت های راهداری استان کاهش پیدا نکرده است، گفت: گشت های راهداری از ضروریات است از این رو این گشت ها در تمامی شهرستان های استان خوزستان فعال هستند.

وی ادامه داد: در آزادراه خلیج فارس شرایط ایمنی برقرار است و از لحاظ شیب، نصب تابلو، سطح روی محور شرایط مناسبی دارد. نصب نیروجرسی به طول ۱۵ کیلومتر از ابتدای محور اهواز-آبادان نیز آغاز شده و در تلاش هستیم بتوانیم روشنایی این مقطع نیز به سرانجام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه کناره جاده ها طبق استانداردهایی ساخته می شود، در خصوص شیب شیروانی جاده های استان گفت: بیشترین علت تصادفات در خوزستان خروج از محور و  واژگونی است از این رو این اداره کل برای بهتر کردن شرایط، شیب شیروانی جاده ها را در دستور کار خود قرار داده تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.

وی در خصوص محور اهواز- اندیمشک، گفت: یکی از مشکلات محور اهواز-اندیمشک ورود و خروج کشاورزان از اطراف به این محور اصلی است که باعث تصادف های زیاد می شود. سعی شده با نصب گاردریل و نیوجرسی میزان ورود و خروج را کاهش دهیم اما در کمترین زمان، کشاورزان  مجدد نسبت براشتن موانع اقدام می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه محور ایذه به دهدز سطح رویه خوبی ندارد، از اجرای دو پروژه در محور اهواز به دهدز خبر داد و گفت: سعی خواهد شد این پروژه ها تا ۴ آینده به پایان برسند تا در این محور شاهد برقراری شرایط مطلوبی باشیم.

بهرامی نیا در خصوص مدت زمان اجرای پروژه های حوزه راهداری، اذعان کرد: با توجه به اینکه عمده پروژه ها در این حوزه لکه گیری، روکش آسفالت و آسفالت حفاظتی است از این رو مدت زمان اجرای آنها بیش از ۶ ماه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تفاهمنامه ای بین استانداری خوزستان، سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منعقد شده که طی آن مقرر شد سالی ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه نگهداری و ایمنی راه ها هزینه شود، گفت: سال گذشته از ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه های اصلی، فرعی، بزرگ راه، آزاد راه و راه روستایی آسفالت شده استان ۱۰ هزار کیلومتر خط کشی صورت گرفت. علاوه بر این ۴۰۰ کیلومتر روکش و آسفالت حفاظتی انجام و ۷۰ هزار تابلو و علائم در سطح جاده های استان نصب شده و در زمینه روشنایی محورها نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفت.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب دوربین های ثبت تخلفات در محورهای استان، اظهار کرد: خوزستان با بهره مندی از  حدود ۴۵ دوربین پایش تصویری بیشترین تعداد را در کشور دارد و ۱۲ دوربین ثبت تخلفات فعال و ۳۱ دوربین نیز در حال نصب است و قرارداد نصب ۴۰ دوربین ثبت تخلفات نیز منعقد شده و سعی خواهیم کرد تا پایان شهریورماه تعداد دوربین های ثبت تخلف استان به ۸۳ دوربین برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.