| کد خبر: 193494 |

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیشنهاد کرد:

◄ خانه نخرید تا ارزان شود

رئیس اتحادیه مشاروان املاک از مردم خواست تا با سلاح عدم خرید خانه، به مقابله با گران فروشی در این بازار بروند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه مشاروان املاک از مردم خواست تا با سلاح عدم خرید خانه، به مقابله با گران فروشی در این بازار بروند.

مصطفی قلی خسروی در حالی این پیشنهاد را می‌دهد که طی یک‌سال اخیر قیمت مسکن با افزایش صددرصدی مواجه شده است.

مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، با استناد به سخنان محمد اسلامی وزیر راه و  شهرسازی در ارتباط با خودداری از خرید مسکن، اظهار کرد: قطعاً کاهش 60درصدی معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، قیمت مسکن را متاثر خواهد کرد و احتمالا شاهد روند کاهشی قیمت مسکن خواهیم بود.

وی به مهار نرخ ارز در شرایط بحرانی از سوی بانک مرکزی وتاثیر آن بر بخش مسکن اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت مسکن به قدری دور از انتظار بود که وقتی پس از ثبات نسبی بازار از کاهش 2 میلیون تومانی قیمت ملک در منطقه 3 به اتحادیه گزارش رسید کسی از شنیدن خبر رضایت نداشت. قطعاً افزایش 20 میلیونی را کاهش 2 میلیون تومانی جبران نمی‌کند.

قلی‌خسروی در ادامه خواستار همراهی مردم با دولت در خودداری از خرید مسکن تا به ثبات رسیدن بازار شد و گفت: اگر مردم با دولت همراهی کنند و تا به ثبات رسیدن بازار خانه نخرند، بازار مسکن زودتر به ثبات و تعادل می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که از سال گذشته مهاجرت مستاجران از تهران به شهرهای هم‌جوار تشدید شده است، است: اتحادیه مجاز به سیاست‌گذاری در این بخش نیست و به نوعی امانت‌فروش مردم محسوب می‌شود. بنابراین ایجاد تغییر در نرخ هم در اختیار ما نیست.

خسروی از قول رئیس جمهور  گفت: نرخ کرایه مسکن نباید از 30 درصد بالاتر برود و مالکان و مردم باید تا ثبات بازار مسکن به سخنان رئیس جمهور کشورمان احترام گذاشته و از آن عدول نکنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن تشکر از تشکیل کمپین «صاحبخانه خوب» خاطرنشان کرد: پیشنهاد این موضوع از سوی اتحادیه صورت گرفت که خوشبختانه بازخورد خوبی در میان مردم داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.