| کد خبر: 193430 |

سفیر هند در کمیته مشترک همکاری‌های بندری و دریایی ایران و هند مطرح کرد:

◄ برنامه‌های وزارت کشتیرانی هند برای ایجاد جذابیت و رونق بندر شهید بهشتی

تعهد سیاسی هند برای توسعه بندر چابهار کماکان پابرجاست.

تین نیوز

قدم درمندرا ؛ سفیر جمهوری هند در ایران با اشاره به تاثیر بسیار زیاد بندر چابهار بر اقتصاد دو کشور ایران و هندوستان و همچنین کشورهای همجوار، تاکید کرد: افزایش جدابیت بندر چابهار و شناسایی صاحبان خطوط کشتیرانی، دو هدف راهبردی دولت و وزارت کشتیرانی هندوستان در چابهار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سفیر جمهوری هند در ایران در هشتمین نشست همکاری های بندری و دریایی ایران و هندوستان گفت: تفاهم‌نامه چابهار در بالاترین سطح بین دو کشور امضا شده که نشان‌دهنده اهمیت استراتژیک این موضوع دارد.

سفیر هندوستان با بیان اقدمات دولت و وزارت کشتیرانی هندوستان در ایجاد مشوق و ارائه تخفیف ۴۰ درصدی به شرکت‌های کشتیرانی فعال در چابهار، تصریح کرد: تعهد سیاسی هند در زمینه توسعه چابهار کماکان به‌قوت خودش باقی است.

قدم درمندرا با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی روابط بازرگانی دو کشور هند و ایران طی سال های اخیر، ابراز امیدواری کرد: با مکانیزم تجاری اتخاذ شده بین دو کشور، بازرگانی هند در ایران از ۱۷ میلیارد به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

این مقام مسئول در دولت هندوستان هم‌چنین با اشاره تعهدات این کشور در زمینه تامین تجهیزات بندر چابهار ، خاطرنشان کرد: وزارت کشتیرانی هندوستان در زمینه تجهیزات و مزایای بندر چابهار به شرکت های کشتیرانی در هند اطلاع‌رسانی کرده و از آن‌ها خواسته تا از بندر چابهار استفاده کنند.

 وی هم‌چنین از فشار دولت هند به اگزیم بانک این کشور مبنی بر حل و فصل مسائل باقی در ایران خبر داد.

سفیر هندوستان در ایران هم‌چنین اظهار داشت: تا پیش از این تاج محل به عنوان نماد همکاری‌ها بین دو کشور ایران و هندوستان شناخته می‌شد؛ اما الان بندر چابهار را باید به عنوان نماد همکاری‌های دو کشور بدانیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.