| کد خبر: 193382 |

◄ 4 اثر زیانبار افتتاح ادامه آزادراه همت بر ترافیک منطقه

افزایش تقاضای سفر برای کرج و قزوین و در نتیجه افزایش ترافیک آزادراه تهران کرج و کرج قزوین بعد از حدود یک‌سال از جمله آثار افتتاح آزادراه همت است.

تین نیوز

 برخی کارشناسان حمل‌ونقل معتقدند افتتاح  آزاراه همت-کرج که قرار است به‌زودی و پس از 10 سال صورت می‌گیرد، آثار مثبتی به دنبال ندارد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی‌زاده کارشناس حمل‌ونقل که یکی از منتقدان ساخت این آزادراه است، در شبکه‌های اجتماعی با طرح این پرسش که آیا وقتی آزاد راه همت به کرج برسد، اتفاق خوبی خواهد افتاد، به بررسی نتایج حاصل از این اقدام پرداخت.

معاون سابق حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود، در این مورد نوشت: اتصال همت به کرج آثار زیر را خواهد داشت:

  •  افزایش ترافیک شهر تهران
  • افزایش ترافیک کرج چالوس
  •  کاهش موقت ترافیک آزادراه تهران کرج و کرج قزوین
  •  افزایش تقاضای سفر برای کرج و قزوین و در نتیجه افزایش ترافیک آزادراه تهران کرج و کرج قزوین بعد از حدود یک‌سال

او پیش از این نیز مطلبی در کانال خود منتشر کرده و نوشته بود: خودرو محورتر شدن مسیر تهران کرج و کاهش سهم راه‌آهن و مترو در جابه‌جایی این مسیر و افزایش ترافیک شهر تهران در پیک صبح و عصر و سایر اوقات از جمله آثار افتتاح این پروژه است.

معاون سابق حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر فعلی انجمن صنفی شرکت‌های ریلی خاطرنشان کرده بود: افزایش ترافیک شهر کرج، افزایش ترافیک کرج-چالوس و برعکس و افزایش سوانح در آزادراه تهران کرج نیز از دیگر آثار منفی افتتاح آزادراه همت کرج است.

به گزارش تین نیوز، تقی‌زاده گفته بود: همچنین با ایجاد پروژه بسیار مشکل، پرکار و بسیار پرهزینه آزادراه تهران-شمال، ترافیک وحشتناکی در شهرهای شمالی و مسیرهای برون شهری به‌وجود خواهد آمد.

او در مورد راه‌حل مشکلات ناشی از ایجاد مسیر همت کرج تاکید کرده بود: با ایجاد سیستم BRT با 2 لاین رفت و 2 لاین برگشت، هم در آزادراه و هم در مسیر همت کرج به گونه‌ای که نقش Road Diet را داشته باشد، بخشی از مشکل تخفیف می‌یابد.

به گزارش تین نیوز،  مجید امینی کارشناس حمل‌ونقل نیز در مورد آثار افتتاح این پروژه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در تهران ظرفیت کافی برای خودروها نداریم و ایجاد ورودی‌های جدید برای خودرو (آن هم به صورت چند باند) یعنی عملاً نبود ظرفیت جابه‌جایی در تهران و ترافیک‌های وحشتناک‌تر در داخل تهران.

وی با تاکید بر این‌که این طرح اولین چیزی را که کاهش می‌دهد، کیفیت جابه‌جایی در تهران است، افزود: اگر به فکر ایجاد امکان تردد برای شهروندان کرج به تهران هستیم به نظرم تنها راه تقویت حمل‌و‌نقل عمومی در این مسیر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • behr 3 0

    تراموا بيخطر و اقتصادي

  • ناشناس 6 0

    لااقل زحمت می کشیدن و 1 خط توضیح می دادند این ادعاها بر چه اساسه چیزی که واضحه اینه که یک آزادراه تهران کرج داریم که هم بخش جنوبی آن از منطقه شهریار بگیرید تا فردیس و ملارد و صفادشت و ... از آن استفاده می کنند هم خود مردم مستقر در بخش اصلی کرج یعنی بالای بزرگراه و هم مردم تهران و هم ترافیک ترانزیتی شرق به غرب ، شما باید 4 پروژه را کنار هم ببینید اول قطعه یک آزادراه تهران شمال که افتتاح شود تهرانی ها برای ورود به جاده چالوس نه به آزادراه تهران کرج خواهند رفت نه همت (بعد افتتاح) ، دوم آزادراه آبیک چرمشهره که ترانزیت عبوری شرق غرب را هم از روی آزادراه تهران کرج برخواهد داشت هم همت (بعد افتتاح) ، سوم ادامه همت تا جاده چالوس و چهارم بزرگراه شمالی شهر کرج یعنی ترافیک فعلی تقسیم خواهد شد مثلا مردمان عظیمیه ، جهانشهر ، گوهردشت ، حسن آباد و ... از همان بزرگراه شمال کرج و از طریق همت به سمت تهران خواهند رفت و بالعکس و دیگر به دل شهر کرج نخواهند رفت تا وارد آزادراه بشن حال چگونه ترافیک کرج بیشتر می شود ؟؟!! همچنین نامشخصه چگونه حوادث افزایش پیدا خواهد کرد ! در مورد افزایش ترافیک تهران هم باز پایه ادعایی نامشخصه چون با احداث این چهار پروژه ، ترافیک ورودی خروج شهر کمتر خواهد شد تخلیه ترافیکی خواهیم داشت و ترانزیتی ها هم از آزادراه جنوبی گذر خواهند کرد ، اینکه حمل و نقل عمومی گسترش پیدا کند که خیلی عالیه اما ما باید به حداقل استانداردهای راه برسیم یا خیر ؟؟؟ منطقه قلعه حسن خان ، شهریار و استان البرز بیش از 1.5 برابر کشور قطر جمعیت دارند حال اگر بحرانی در این مناطق داشته باشیم باید به سرعت کمک فرستاد مثلا بحرانی در قزوین یا شهرهای آن و زنجان و شهرهای آن داشته باشیم باید تهران بتونه کمک بفرسته یا نه ؟ اگر بحرانی در تهران داشته باشیم باید ظرفیت هایی داشته باشیم که جمعیت تهران را تخلیه و در این مکان ها مستقر کنیم باید به فکر بحران احتمالی و بحث های پدافندی باشیم یا که خیر ؟ همین حالا با گوگل ارث به شبکه راهی شهرهای فرانسه ، انگلیس ، آمریکا و ... نگاه کنید ببینید چقدر راه ساختند چند برابر ما ، ما متاسفانه تعادل نداریم یا از آنور بام می افتیم یا از اینور ! یکسری می گن راه نسازید حمل و نقل عمومی را گسترش دهید یکسری می گن فقط راه بسازید ! آیا نمی شود به نحوی برنامه ریزی کرد که هر دو جلو برود ؟ ما هم در بحث احداث راه عقبیم هم در بحث حمل و نقل عمومی ، لطفا تعادل .

  • علی 4 0

    سلام.
    نظرات کارشناسی خنده داری بود. وقتی به علت گرانی اجاره بها همه از تهران به سمت کرج فرار میکنن شما چرا اتوبان را بهانه میکنید؟
    توسعه راه ها بهترین سیاست تامین امکانات ارتباطی وتسهیل تردد مردم هست.وقتی ناچار به عبور باشی بهتر است راهی باشد والا ترافیک به محلات منتقل می شود.