| کد خبر: 193359 |

اختلاف نظر بر سر ترخیص خودروهای دپو شده در منطقه آزاد اروند

خودروی های بالای 2500 سی سی نیز شامل قانون ماده 11 صادرات و واردات می‌شوند که اگر گمرک این قانون را لحاظ کند تمام خودروها آزاد می‌شوند اما گمرک زیربار نمی‌رود.

تین نیوز

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: خودروی های بالای 2500 سی سی شامل قانون ماده 11 صادرات و واردات می‌شوند که اگر گمرک این قانون را لحاظ کند تمام خودروها آزاد می‌شوند اما گمرک زیربار نمی‌رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس سید علی موسوی، دررابطه با عدم ترخیص خودرو‌های اروندی توسط گمرک خرمشهر اظهار کرد: حدود 227 خودروی بالای 2500 سی سی (تویوتا، هیونداو...) به سفارش آمریکا و نه برند آمریکا  اکنون در گمرگات خرمشهر متوقف شده‌اند که از این 227 خودرو تعداد  74 خودرو  به سفارش آمریکا و تعداد 153 خودرو بالای 2500 سی سی  است.

وی با بیان اینکه این خودروها اواخر سال 96  در گمرک دپو شدند، افزود: بر اساس مصوبه دی‌ماه سال 96 دولت ورود خودروی بالای 2500 سی سی ممنوع شد؛ مقام معظم رهبری نیز در یکی از فرمایشات خود فرمودند که ورود خودرو با بِرند آمریکا ممنوع است در نتیجه این خودروها درگیر مصوبات شد و  در گمرکات ماندند.

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: از زمانی که 227 خودرو با محدودیت مواجه شدند تمام مسؤولان از جمله استاندار و مدیر منطقه آزاد اروند پیگیر حل مشکل آن‌ها شدند به همین دلیل حدود 25 مکاتبه با پلیس راهور،  معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، گمرکات کشور، وزیر صمت و...  انجام شد که مشکل حل شود.

موسوی افزود: آخرین پیگیری مربوط به هفته گذشته است که به دنبال آن  با معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص حل مشکل  تعداد 74 خودرو سفارش آمریکا صحبت شد.

 وی با بیان اینکه در خصوص  ترخیص خودروهای منطقه آزاد اروند  با گمرک و  پلیس راهور اختلاف نظر دارد، عنوان کرد: گمرک و پلیس راهور معتقد هستند خروج این خودروها از گمرک ممنوع است اما از نظر ما ممنوع نیست و استدلال ما این است که  فرمیشات رهبری  در مورد خودروهای آمریکایی منظور خودرو ساخت آمریکا است در صورتی‌که تویوتا برند ژاپنی و هیوندا برند کره‌ای است.

موسوی با اشاره به قانون ماده 11 قانون صادرات و واردات گفت: کالایی که بعد از  ممنوعیت یا محدودیت  توسط قانون گذار یا هئیت دولت  تا 60 روز پس مصوب شدن این قانون  اگر این کالا روی کشتی یا تو بندر باشد می‌تواند آزاد شود

وی بیان کرد: بنابراین خودروی های بالای 2500 سی سی نیز شامل این قانون می‌شوند و اگر گمرک این قانون را لحاظ کند تمام خودروها آزاد می‌شوند اما گمرک زیربار نمی‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.