| کد خبر: 193339 |

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران:

◄ حمل‌ونقل بین‌المللی شکل سیاسی_امنیتی به خود گرفته است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران از حال نامطلوب این روزهای حمل و نقل بین‌المللی خبر داد.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران از حال نامطلوب این روزهای حمل و نقل بین‌المللی خبر داد و گفت: متاسفانه امروزه نگاه به حمل‌ونقل بین‌المللی شکل سیاسی_امنیتی در ایران به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، جواد سمساریلر در نشست خبری که ظهر امروز (ششم مردادماه) برگزار شد عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی ایران خوب نیست،  این در حالی است که انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در بخش خصوصی شکل گرفته و اداره می‌شود.

او افزود: متأسفانه امروزه نگاه به حمل‌ونقل بین‌المللی شکل سیاسی_امنیتی در ایران گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به علاقه‌مندی کشورهای خارجی به همکاری با ایران در حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۱۹۶۰ و از بدو تأسیس این انجمن، همکاری خوبی در این بخش اعمال شده اما این مهم این روزها چندان وضعیت مطلوبی ندارد.

سمساریلر به موضوع مصادره اموال شرکت‌های حمل‌ونقلی در روزهای اول انقلاب و فروش آن‌ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از صاحبان شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در آن زمان یا مهاجرت کردند و یا دیگر موفق به احیای شرکت خود نشدند.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که تا به امروز دولت کمکی به ما نکرده و انجمن نیز مطالبه‌ای از دولت نداشته است.

سمساریلر در خصوص نحوه برخورد بخش خصوصی حمل‌ونقل با تحریم‌ها، تصریح کرد: در این سال‌هایی که با تحریم مواجه هستیم با صاحبان کالا و شرکت‌های خارجی تعاملات خوبی برقرارشده تا بتوان کالاهای موردنیاز را برای کشور فراهم کرد. بنابراین انتظار می‌رود دولت حمایت‌های لازم را از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برای رساندن کالا به دست مصرف‌کننده داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر این‌که انجمن  برای مقابله با دریافت هزینه‌های غیررسمی از رانندگان ایرانی که قصد عبور از را چیست، گفت: انجمن این کار را تایید نمی‌کند اما، متوجه انجام این کار در مرزهای ایران نیز هستیم.

سمساریلر در پاسخ به سوالی در ارتباط با آزادسازی قیمت سوخت برای ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی و تشکیل شرکت‌های بزرگ‌مقیاس حمل‌ونقل، یادآور شد: موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیون‌ها هستیم و یکی از نکات مثبت آن جلوگیری از قاچاق است.

وی افزود: بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بسیار مهم است و به‌طور مثال درحالی‌که کامیون‌ها در کشورهای اروپایی ازجمله آلمان به‌طور متوسط حدود 300 هزار کیلومتر در سال تردد دارند اما میزان پیمایش ناوگان ایرانی در سال حدود ۶۰ هزار کیلومتر در سال است. ‌آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی دارد.

سمساریلر بابیان این‌که در حال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای از صرفه اقتصادی برخوردار نیست و میزان ترانزیت کالا از کشور به پنج میلیون تن کاهش داشته است، گفت: این انجمن موافق تشکیل شرکت‌های بزرگ‌مقیاس در حوزه حمل‌ونقل کالا در راستای حذف خودمالکی ناوگان و ارتقا بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بوده و هست. امروز شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا بیش‌تر از آنکه به کشنده نیاز داشته باشند به بارگیر نیاز دارند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در ادامه با وارد دانستن انتقاد نسبت به نحوه برخورد با «کارنه‌تیر» و مداخله 25 دستگاه دولتی و حاکمیتی در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی، ابراز داشت: امروزه حرف اول در ترانزیت کالا را سرعت عبور کالا از مبادی ورودی و خروجی می‌زند و ایران درزمینه با مشکلات متعددی مواجه است.

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در سال 1960  آغاز به کارکرده و در حال حاضر با عضویت 546 شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به فعالیت خود علیرغم وجود مشکلات ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.