| کد خبر: 193306 |

◄ اظهارات متناقض مسئولان سازمان هواپیمایی بر سر گرانی بلیت هواپیما

در یکی دو هفته اخیر، اظهار نظرهای متناقضی بر سر موضوع «گرانی بلیت هواپیما» از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده است.

تین نیوز

در یکی دو هفته اخیر، اظهار نظرهای متناقضی بر سر موضوع «گرانی بلیت هواپیما» از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که «گرانی بلیت هواپیما، باعث حذف شدن سفر هوایی از سبد خانواده مصرفی خانوارها نشده است» این در حالی است مرتضی دهقان معاون وی در گفت‌وگویی به کاهش سفرهای هوایی که دلیل عمده آن گرانی بلیت هواپیما است؛ اشاره کرد.

او در توضیح سخنان خود گفته است: در حال حاضر به طور میانگین عرضه از تقاضا بیشتر است و در مسیرهای پر تردد نارضایتی از کمبود صندلی نیست و گلایه از نرخ ها است.

دهقان عامل گرانی بلیت هواپیما را ناشی از افزایش عمومی هزینه‌های مربوط به شرکت‌های هواپیمایی دانسته است.

در حالی سخنان مرتضی دهقان معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گرانی بلیت هواپیما را تایید می‌کند که عابدزاده رئیس این سازمان چندی پیش در پاسخ به انتقادها از گران شدن بلیت هواپیما گفته بود؛ مسافری که در «های سیزن» سفر می‌کند باید هزینه آن را بپردازد. او تأکید کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز چند برابر شده اما نرخ بلیت برای همه چند برابر نشده است؛ نرخ بلیت مشهد از 220 تومان تا زیر 800 هزار به فروش می‌رسد پس قیمت بلیت به نسبت نرخ ارز چند برابر نشده است.

به گزارش تین نیوز، در سال گذشته تعداد مسافر هوایی به نسبت سال 96 کاهش 18 درصدی داشته است. تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه امام که بیش از 70 درصد پروازهای بین المللی در این فرودگاه انجام می‌گیرد نیز  کاهش 19 درصدی داشته است. از سوی دیگر طبق اعلام انجمن شرکت‌های هواپیمایی میزان تقاضا پروازهای داخلی در مقایسه با سال گذشته 19 درصد کاهش روبه‌رو بوده که این موضوع نشان از کاهش همین میزان مسافر هوایی در پی گرانی بلیت هواپیما دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.