| کد خبر: 193282 |

◄ منشور حقوق مسافران، شاخص عملکرد در فرودگاه ارومیه است

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی گفت: برای اینکه بتوانیم رضایت مسافران را کسب کنیم شاخص برنامه‎های خود را رعایت مفاد منشور حقوق مسافران در تعامل با شرکت‎های هواپیمایی قرار می‎دهیم.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان‌غربی گفت: برای این‌که بتوانیم رضایت مسافران را کسب کنیم شاخص برنامه‎های خود را رعایت مفاد منشور حقوق مسافران در تعامل با شرکت‎های هواپیمایی قرار می‎دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمدعلی قراملکی در این باره گفت: یکی از مسائل مهم در فرودگاه‎ها بروز تاخیر در پروازها است که در بسیاری از موارد این موضوع ارتباطی با فرودگاه ندارد و شرایط جوی و یا مشکلات فنی هواپیماها موجب می‎شوند که پروازها با تاخیر و یا ابطال روبه‌رو شوند.

وی که به تازگی به این سمت منصوب شده است، گفت: خوشبختانه فضای ترمینالی فرودگاه ارومیه توسعه پیدا کرده و فضاهای آن جداسازی شده‎است که از نظر سرمایش و گرمایش نیز در شرایط خوبی هستند. هم‌چنین از نظر سامانه‎های کمک ناوبری و تجهیزات و تاسیسات زیرساختی نیز در شرایط مناسبی قرار دارد که می‎تواند ایمنی پروازها و رفاه مسافران را تا حد زیادی برآورده سازد.

قراملکی با اشاره به اینکه برخی تاخیرات برای حفظ ایمنی پروازها رخ می‎دهد و نمی‎توان از آن گریزی داشت، گفت: با این وجود طبق منشور حقوق مسافران که سازمان هواپیمایی کشوری آن را ابلاغ کرده است باید بر اساس میزان تاخیر تمام حقوق مسافران توسط شرکت‎های هواپیمایی رعایت شود این می‎تواند از اطلاع‎رسانی به موقع گرفته تا پذیرایی و فراهم کردن امکانات رفاهی و حتی استرداد بلیت‎ها بدون کسر هزینه و جبران خسارت‎های ناشی از تاخیر باشد.

وی در مورد برنامه خود در فرودگاه ارومیه گفت: به مانند روند پیشین، برنامه ما نیز افزایش مقاصد پروازی و توسعه شبکه پروازی است و باید بتوانیم از ظرفیت‎های موجود در این فرودگاه بهره‎برداری بیشتری داشته باشیم.

قراملکی با بیان این‌که اکنون فرودگاه ارومیه به سه مقصد تهران، مشهد و استانبول پرواز دارد، گفت: به امید خدا از 8 مرداد عملیات حج این فرودگاه نیز آغاز می‎شود که طی 17 پرواز، حدود 3250 زائر اعزام خواهند شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.